دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دوره آموزشی تامین مالی بین‌المللی در فضای پساتحریم برگزار می‌شود

با توجه به تنگنای مالی که در بخش بانکی کشور وجود دارد به نظر می‌رسد درصورت نداشتن نگاه ویژه به بحث تامین مالی در اقتصاد ایران، در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلات متعددی برای اجرایی کردن پروژه‌های منطقه‌ای و بخشی خواهیم بود.
کد خبر : 54277

مدیر دپارتمان آموزش مرکز مالی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا درباره وضعیت تامین مالی در کشور گفت: بالا بودن نرخ بهره یا قیمت پول در این بخش نشان‌دهنده محدودیت منابع مالی در کشور است.


محمدحسین صدرایی نگاه سیاست‌گذاران اقتصادی به تراز حقیقی پول در مقابل نقدینگی در کشور را مهم ارزیابی و اظهار کرد: افزایش نقدینگی لزوماً به معنای در دسترس بودن منابع مالی نیست.


وی با تاکید بر نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور به حداقل چهار هزار میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد: تغییر نگرش در فرآیندهای تامین مالی از بانک محور به روش‌های جایگزین یکی از الزامات در این زمینه است.


صدرایی تاکید کرد: دسترسی به بازارهای مالی بین‌المللی و امکان تامین مالی بین‌الملل در پساتحریم از این جهت اهمیت بالایی دارد و فعالان بخش خصوصی باید افزون بر آشنایی با بسترهای تامین مالی نوین بین‌المللی تلاش کنند تا بخشی از تنگای مالی موجود را با استفاده از منابع مالی ارزان‌قیمت بین‌المللی جبران شود.


مدیر دپارتمان آموزش مرکز مالی ایران افزود: در این راستا، مرکز مالی ایران اقدام به برنامه‌ریزی برگزاری دوره آموزشی تامین مالی بین‌المللی در فضای پساتحریم در این هفته کرده است.


وی ادامه داد: آشنایی با سیستم رتبه‌بندی بین‌المللی، روش‌های تامین مالی نوین پروژه‌ها، آشنایی با موسسات مالی و روندهای تامین مالی از این موسسات، بانک‌های سرمایه‌گذاری و روش های تامین مالی در این بازارها از جمله مواردی است که به آنها پرداخته می‌شود.


صدرایی همچنین این مرکز را یک مرکز آموزش تخصصی در بازارهای مالی کشور دانست و خاطر نشان کرد: سهامداران این مرکز شرکت بورس اوراق بهادار، بورس کالا، فرابورس ایران، بورس انرژی ایران و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته