زاهدی: نحوه پذیرش فعلی دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی از عدالت اجتماعی به دور است
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدمهدی زاهدی در حاشیه نشست علنی امروز -دوشنبه 16 آذرماه- به مناسبت روز دانشجو در جمع خبرنگاران گفت: بحث 16 آذر بهعنوان یک جریان تاریخی، انقلابی و اسلامی مظهر استکبارستیزی و دفاع از مظلومین در تاریخ ثبت شده است. اما متاسفانه برخی جریانهای سیاسی که با غرب محشور هستند، علاقه دارند انحرافاتی را در آرمان والای دانشجویی ایجاد کنند و به جای مطالبه استکبارستیزی و عدالتخواهی مشاهده میشود، برخی تلاش دارند 16 آذر را تبدیل به جریان اپوزیسیون داخل کشور کنند.
نماینده کرمان در مجلس تأکید کرد: البته به نظر بنده این مورد آب در هاون کوبیدن است و جریان دانشجویی بصیر و عمیق با درک والای انقلاب و آگاهی همچنان توفنده در صحنه عدالتخواهی است. همچنین مشارکت دانشجویان و دانشگاهیان در عرصههای مختلف کشور مؤید این سخن است.
زاهدی با بیان اینکه «استکبار قصد دارد با نفوذ فرهنگی و سیاسی به نوعی استحاله فکری در جوانان ایجاد کند»، گفت: مقابله با آنها کار دانشجویان است و دانشجویان با احساس مسئولیت بالا باید به مقابله با جریانهای نفوذی فرهنگی و سیاسی بپردازند، ضمن اینکه باید دانشجویان الهامبخش جریانهای مقاومت در منطقه نیز قرار گیرند و امروز استکبار با تمام توان خود به کمک ایادی آنها در منطقه آمده و به دنبال ضربه زدن به ایران و جریان مقاومت است تا اختلافات افزایش پیدا کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: شکایتهای بسیاری از گذشته تاکنون درخصوص نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از سوی دانشجویان به مجلس ارسال شده است که همه این موارد نشان از این است که هیچ ضابطه قانونی و دقیق در این زمینه وجود ندارد و در مقطعی پذیرش دکتری براساس سلیقه وزیر وقت و یا سلیقه معاونان آموزشی وزارت علوم انجام شده است.
وی تأکید کرد: از اینرو نمیتوان نسبت به نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بیتفاوت بود و حتی در برخی موارد صددرصد اختیارات در نحوه پذیرش دانشجو برعهده خود دانشگاه گذاشته است که این مورد نیز مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته است و همچنین نحوه پذیرش به وسیله آزمون اختصاصی یا صرفا آزمون عمومی نیز مورد قبول نیست بنابراین در این طرح همه انتظارات از یک دانشجوی دکتری لحاظ شده و باید به میزان اطلاعات در مورد دروس تخصصی در قالب آزمون اختصاصی و میزان علاقهمندی به پژوهش دانشجو طبق نیاز کشور نیز توجه کرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در این طرح هیچ تفاوتی بین نحوه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در وزارت علوم و بهداشت وجود ندارد و همه از یک وحدت رویه تبعیت میکنند، چراکه باید یک عدالت اجتماعی در نوع نحوه پذیرش دانشجو ایجاد شود، بنابراین نتیجه اجرای این طرح آن خواهد بود که میتوان اقتصاد دانشبنیان را توسط دانشجویان مقطع دکتری محقق کرد.
انتهای پیام/