دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1399 - 17:01
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعلام کرد؛

انجام روزانه 100 تا هزار و 200 تست به‌روش «پی‌سی‌آر» در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه روزانه 100 تا هزار و 200 تست به روش پی‌سی‌آر در این استان انجام می‌شود، عنوان کرد که به‌زودی تکنولوژی تولید تست‌های سریع ویروس کرونا در دسترس مراکز درمانی قرار می‌گیرد.
کد خبر : 542642
photo_2020-09-15_12-39-31.jpg

به گزارش گروه‌ استان‌های خبرگزاری‌ آنا از دانشگاه علوم‌ پزشکی زنجان، پرویز قزلباش گفت: اکنون تست‌های سریع در کشور تولید می‌شود و امیدواریم به‌زودی طبق قول‌هایی که داده شده در دسترس مراکز درمانی قرار بگیرد. روزانه ۱۰۰ تا هزار و 200تست به روش پی‌سی‌آر انجام می‌شود که‌ بسیار پر‌هزینه و پروسه انجام آن طولانی و در انتقال بیماری مؤثر است.


این مسئول‌ بیان کرد: تست‌های سریع از بزاق انجام می‌شود و حداکثر در۳۰ دقیقه پاسخ آن اعلام می‌شود، ثابت شده وقتی فردی متوجه می‌شود مثبت است، خود فرد و اطرافیان آن تغییر رفتار می‌دهند؛ اگر خود فرد باور کند مبتلا به کروناست از اطرافیان خود را جدا می‌کند و تغییر رفتار در دراز‌مدت باعث کنترل بیماری می‌شود‌.


قزلباش تاکید کرد: اصلی‌ترین مسئله این است که وقتی مورد مثبت مشخص شد، بتوانیم آن را جدا کنیم، فعلا پیگیر هستیم که امکانات جداکردن بیمار را از بقیه فراهم کنیم و یا بخشی از بیماران هستند که امکان قرنطینه در منزل دارند، اما بخشی از مردم  امکان قرنطینه در منزل را ندارند و تأمین اقامتگاه برای افرادی که این امکان را ندارند بر عهده ماست، اگر این کار را به قوت انجام دهیم، زنجیره قطع انتقال بیماری انجام خواهد شد.
 
وی‌ مطرح کرد: محدودیت‌ها نیاز به نظارت جدی دارد و قاطعیت در اجرای این محدودیت‌ها بسیار مؤثر خواهد بود، اگر این محدودیت‌های اعلام شده به‌خوبی پیش برود، قطعاً اثرات خود را خواهد داشت.


انتهای‌ پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: خبر آزاد کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته