دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1399 - 10:38

درخواست توانگر از رئیس قوه قضائیه برای تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار مشاغل قضایی

عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از وی خواست جهت تسهیل فضای کسب‌وکار مشاغل قضایی، دستورات لازم را صادر کند.
کد خبر : 542202
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نماینده مردم تهران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از ایشان خواست تا در خصوص تسهیل فضای کسب‌وکار در خصوص مجوزهای کانون وکلای دادگستری مرکز، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، دستورات لازم را صادر نمایند. متن نامه به شرح ذیل است.


حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای رئیسی


رئیس محترم قوه قضاییه


با سلام و احترام


 همان‌گونه که استحضار دارید یکی از موضوعات اصلی مرتبط با بهبود محیط کسب‌وکار و شفاف‌سازی فرآیندهای مرتبط با شروع و توسعه کسب‌وکارها برای رونق و جهش تولید در کشور، حذف مقررات و رویه‌های مخل و مزاحم است که برای این منظور بر اساس احکام قانونی، هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار شکل‌گرفته و فعالیت می‌نماید.


این هیئت از زمان شکل‌گیری تاکنون مصوبات متعددی در حوزه‌های مختلف در جهت شفافیت رویه‌ها و اطلاع‌رسانی عمومی قواعد و شرایط صدور مجوزها و ارائه خدمات صادر نموده است که ازجمله در جلسه بیستم مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۷ طی مصوبه شماره ۴۳۲/۸۰ مورخ ۱۳۹۷/۲/۱۵، کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه را مکلف نمود ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه موصوف، عناوین و شناسنامه مجوزهای صادره خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب‌وکار بارگذاری و نسبت به تکمیل اطلاعات شناسنامه‌ای آن‌ها اقدام نمایند تا عموم متقاضیان این‌گونه خدمات از شرایط و فرایندهای آن مطلع و در کوتاه‌ترین زمان در صورت برخورداری از شرایط تعیین‌شده به خدمات موردنظر دسترسی یابند، اما علی‌رغم پیگیری‌های متعدد دبیرخانه هیئت در این زمینه، مصوبه مذکور به جهت طرح ابهاماتی برای تلقی امر وکالت به‌عنوان کسب‌وکار و نیز عدم وجود اذن رئیس محترم قوه قضاییه از سوی کانون و مرکز فوق‌الاشاره اجرایی نشده است. درصورتی‌که طبق بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ ابهامات موردبحث در خصوص کسب‌وکار بودن حرفه وکالت برطرف شده و امور مربوط به وکالت، مشاوره حقوقی و خانواده به‌عنوان کسب‌وکارهای حقوقی تلقی شده‌اند.


با عنایت به‌مراتب پیش‌گفته و نظر مساعد حضرتعالی در خصوص بهبود محیط کسب‌وکار و همچنین شفافیت و رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار در جهت ایجاد اشتغال بیشتر و جهش تولید، موجب امتنان خواهد بود دستور فرمایید اجرای مصوبه مورداشاره هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برای بارگذاری و تکمیل اطلاعات مربوط به پروانه وکالت در دستور کار مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری مرکز قرار گیرد.


تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار مشاغل مرتبط با وکلا و مشاوران خانواده


مجتبی توانگر


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس


عضو شورای اقتصاد


عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته