دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 10:32

معاون صدراعظم آلمان: عربستان به حمایت از افراط‌گری پایان دهد

معاون صدراعظم آلمان و رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، گفت: مسجدهای وهابی در سراسر جهان با حمایت مالی عربستان سعودی بنا می‌شوند و از درون چنین جامعه‌هایی بسیاری از افراد خطرناک وارد آلمان می‌شوند.
کد خبر : 54202

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای «صدای آلمان»، «زیگمار گابریل» روز یکشنبه به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: باید برای سعودی‌ها این نکته را روشن ساخت که با توجه به تمایلات خشونت‌طلبانه این مساجد وهابی، آنها دیگر اجازه ندارند این موضوع را نادیده بگیرند.


گابریل هشدار داد: این بنیادگرایی افراطی که در مساجد سلفی‌ها در جریان است کمتر از راست‌گرایی افراطی خطرناک نیست.


معاون صدراعظم آلمان افزود: ما باید در مورد سلفی‌ها همان معیارهایی را به کار بندیم که در مورد راست‌گرایان افراطی خشونت‌طلب به کار می‌گیریم.


همچنین «توماس اوپرمان» رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آلمان، روز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی ولت»، کنترل دقیق این تمایلات از طریق سازمان امنیت داخلی آلمان را خواستار شد.


اوپرمان درباره قصد وهابی‌ها برای تبلیغ دین خود در آلمان هشدار داد و گفت: دین آنان جایی برای آزادی، برابری حقوقی و آزادی مذهب باقی نمی‌گذارد.


اوپرمان تاکید کرد: ما از کمک‌های عربستان سعودی برای ساخت مساجد یا پرداخت هزینه‌های مساجدی که در آن‌ها نظرات و آیین وهابی انتشار پیدا می‌کند، جلوگیری خواهیم کرد.


وهابیت از شاخه‌‌های محافظه‌کار افراطی مذهب سنی در اسلام است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته