دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1399 - 12:04
مردم آمریکا بازنده جنگ قدرت در کاخ سفید؛

دونالد ترامپ قبل از پایان دوره‌اش استعفا دهد/ انزوای بی‌سابقه رئیس‌جمهور در کاخ سفید

به عقیده تحلیلگران مسائل آمریکا بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برون‌رفت دونالد ترامپ از بحران خودساخته اقدام به استعفا قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش و سپردن قدرت به معاون اولش است.
کد خبر : 542009
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، تحلیلگران ارشد مسائل ایالات‌متحده مخصوصاً بحران پس از انتخابات ریاست جمهوری بر این عقیده‌اند که دونالد ترامپ پس از ابلاغ احکام اخراج افرادی که خود بر مسند وزارت و ریاست نشانده بود به‌صورت بی‌سابقه‌ای در کاخ سفید منزوی‌شده است و به نظر نمی‌رسید بتواند از عهده مدیریت اوضاع چه در سطح داخلی و چه بین‌المللی برآید به همین دلیل وی باید استعفا دهد و صدارت بر کاخ سفید را تا فرارسیدن تاریخ رسمی به قدرت رسیدن جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب به معاون اول خود مایک پنس واگذار کند.


ترامپ تهدیدی جدی برای امنیت داخلی آمریکا


به‌زعم برنت بودوفسکی، یکی از تحلیلگران حامی استعفای زودهنگام ترامپ، رئیس‌جمهور با اخراج مایک اسپر وزیر دفاع پیشین که تأمین امنیت کشور را در سطح جهانی بر عهده داشت و نیز اخراج کریستوفر کربز که تأمین امنیت داخلی کشور را بر عهده داشت ثابت کرده است که اقدامات غیرمنطقی‌اش هم برای کل کشور و هم برای آینده خودش تهدیدات جدی در بر دارند.


دونالد ترامپ - مایک پنس


وی ادامه می‌دهد که با در نظر گرفتن شایعات در خصوص برنامه احتمالی ترامپ برای اخراج مدیران اف بی آی و سی آی ای، دو مرکز حساس که وظیفه حفاظت از کشور را در مقابل دشمنان خارجی و داخلی بر عهده‌دارند، دیگر نباید حتی لحظه‌ای تردید کرد که این رئیس‌جمهور شرایط لازم برای اداره کشور را دارا نیست.


این تحلیلگر می‌افزاید که ترامپ تیم ویژه مقابله با کرونا را هم منحل کرد. وی به گفته کارشناسان این تیم ترامپ در پنج ماه گذشته با آن‌ها ملاقات هم نکرده بود. این رویکرد ترامپ در دوره‌ای است که همه‌گیری کرونا بشدت افزایش‌یافته و تعداد قربانیان مبتلا به کرونا در کشور از یک ربع میلیون هم فراتر رفته است.




بیشتر بخوانید:


چرا ترامپ وزیر دفاع را در روزهای آخر ریاستش عزل کرد؟/احتمال وقوع کودتا یا حمله سریع به کشوری دیگر


ترامپ می‌خواهد دموکراسی آمریکا را نابود کند




وی ادامه می‌دهد که درست به همین دلایل است که من اصرار دارم که ترامپ همین امروز با استعفایش به تخریب دموکراسی، سلامت مردم، اقتصاد و امنیت کشور و حتی سابقه ریاست جمهوری خودش پایان دهد و قدرت را به پنس واگذار کند تا معاون اولش بتواند زمینه را برای انتقال قدرت به بایدن فراهم کرده و نیز شاید تا حدی از عواقب تصمیمات غیرعاقلانه ترامپ بکاهد.


بودوفسکی با مهم شمردن جنبه‌های متفاوت مدیریت مسئولیت‌های ریاست جمهوری تصریح می‌کند که البته ترامپ مدت‌ها پیش خود را اخراج کرد. وی با لغو حضور در انظار عمومی، کنار گذاشتن بسیاری از عملکردهای یک رئیس‌جمهور، نگارش توییت‌های خشمگینانه یا تمسخرآمیز در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا و اتهامات نادرست در خصوص صحت انتخابات خود را در کاخ سفید منزوی‌تر از همیشه کرده است.


وحشت جمهوری خواهان از اقدامات ضد میهنی ترامپ


وی ادامه می‌دهد که بسیاری از جمهوری خواهان سرشناس که در انظار عمومی از ترامپ حمایت می‌کنند به دلایل میهن پرستانه و سیاسی از اقدامات بی‌پروا و غیر میهن پرستانه ترامپ وحشت‌زده شده‌اند.


بودوفسکی با تأکید بر امتناع حقارت آمیز ترامپ برای انتقال قدرت به‌موقع به جو بایدن و عدم همکاری رئیس‌جمهور با گروه ویژه اقدام علیه همه‌گیری کرونا که رئیس‌جمهور منتخب انتصاب کرده است هشدار می‌دهد که همین رویکرد ترامپ باعث شده است که شمار مبتلایان و قربانیان کووید 19 در کشور به‌شدت افزایش یابد.


ترس، ترامپ در کاخ سفید


وی بار دیگر تصریح می‌کند که ترامپ از اخراج افراد کلیدی که خودش به کار گمارده است دست بردارد و به‌جای آن با کناره‌گیری از مقامش تا دیر نشده راه را برای محقق شدن رأی و خواسته اکثریت مردم آمریکا باز کند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته