دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 10:14

پوتین حادثه آتش‌سوزی در سکوی نفتی را به رئیس‌جمهوری آذربایجان تسلیت گفت

رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به همتای روس خود، وقوع حادثه آتش‌سوزی در سکوی نفتی این کشور در دریای خزر و کشته شدن تعدادی از شهروندان آذربایجانی را تسلیت گفت.
کد خبر : 54196

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به «الهام علی‌اف» نوشت: من از جانب دولت و ملت روسیه وقوع حادثه آتش‌سوزی در سکوی نفتی «قیونشلی» واقع در دریای خزر را تسلیت می‌گویم.


در این نامه که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده است: تسلیت خود را بابت خسارت‌های روحی بابت حادثه آتش‌سوزی در سکوی نفتی «قیونشلی» ابراز می‌کنم و امیدوارم که خانواده‌ها و بستگان قربانیان حادثه آن را بپذیرند. همچنین امیدوارم مجروحان به‌سرعت بهبود یابند.


شنبه شب به‌دنبال شکستن لوله‌های گاز که براثر توفان دریایی رخ داد، حادثه آتش‌سوزی در سکوی نفتی وابسته به جمهوری آذربایجان در دریای خزر به‌وقوع پیوست.


گزارش‌های رسمی منتشر‌شده نشان می‌دهد که در این حادثه یک نفر کشته شد، 30 نفر ناپدید و 32 نفر دیگر زخمی شدند. با وجود این، در زمان انتشار خبر وقوع حادثه، «مرفاری چاخرامانلی»‌ رئیس کمیته حمایت از حقوق کارگران نفت در جمهوری آذربایجان گفته بود که 32 کارگر کشته شدند و 42 نفر از کارگران نجات یافتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته