دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1399 - 23:56

تفاوت های خشکشویی کت و شلوار با سایر البسه که از آن خبر ندارید!

وقتی صحبت از شستن لباس ها می شود فکر می کنیم که همه لباس ها مانند یکدیگر شسته می شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بگوییم که در این مورد کاملا اشتباه می کنید. شستن هر لباسی بستگی به نوع لباس و جنس پارچه دارد.
کد خبر : 541816
1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیپر خبرگزاری آنا، وقتی صحبت از شستن لباس ها می شود فکر می کنیم که همه لباس ها مانند یکدیگر شسته می شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بگوییم که در این مورد کاملا اشتباه می کنید. شستن هر لباسی بستگی به نوع لباس و جنس پارچه دارد.


در خشکشویی ها نیز هر لباسی با توجه به نوعشان از هم جدا و در ماشین های مخصوصی شسته می شوند. برای همه ما پیش آمده که تصمیم می گیریم لباس های بزرگ مانند کت و شلوار، پالتو، کاپشن وغیره را در خانه بشوییم اما پس از اینکه کارمان به اتمام رسید می بینیم که لباس دیگر مانند روز اولش نیست.


در این مواقع به شما پیشنهاد می دهیم که لباس های بزرگ را به خشکشویی ها بسپارید. زیرا به دلیل امکانات محدودی که برای شستن لباس ها در خانه داریم ممکن است به لباس آسیب بزنیم. در این مقاله قصد داریم که تفاوت شست و شوی کت و شلوار را با دیگر لباس ها ذکر کنیم. پس ما را همراهی کنید.


لباستان را نشویید


می پرسید یعنی چه؟ مگر می شود لباس هایمان را نشوییم؟ ما به شما می گوییم. همه ما می دانیم که برای داشتن لباس هایی تمیز حتما باید آن ها را زود به زود بشوییم که لباسی پاکیزه داشته باشیم. اما در شست و شوی کت و شلوار این نکته کاملا برعکس عمل میکند. هرچه بیشتر کت و شلوارهایمان را بشوییم به آنها آسیب بیشتری وارد می کنیم.


حتما می گویید که کت شلوارتان را به خشکشویی می دهید که آسیب نبیند. این کار بسیار بهتر است چون در خشکشویی از مواد مخصوصی استفاده می شود که به کت و شلوار شما کمترین آسیب را می رساند اما بهتر است حتی در خشکشویی کت و شلوار نیز زیاده روی نکنید. هر 3 ماه یک بار برای این کار کافی است.


اگر از کت و شلوار خود خسته شده اید آن را در منزل بشویید


اگر از کت و شلوار قبلی خود خسته شده اید و می خواهید یک کت و شلوار نو بخرید به شما می گوییم که کت قبلی را در خانه بشویید. چون با این کار دیگر از کت و شلوارتان چیزی جز یک تکه پارچه کهنه باقی نمی ماند.


به همین دلیل است که خشکشویی ها همیشه تاکید می کنند که لباس های مجلسی و معمولی را جدا تحویل بدهید. زیرا دستگاهی که لباس های معمولی و مجلسی را می شویند کاملا متفاوت و جدا از هم هستند.


کت و شلوارتان را با اتو نسوزانید


در خشکشویی ها همانطور که شستن لباس ها متفاوت است اتوکشی آنها هم تفاوت زیادی باهم دارند. چون اگر همه لباس ها باهم اتو شوند به الیاف آنها آسیب وارد می شود. کت و شلوارها جنس الیافشان با بقیه لباس ها کاملا متفاوت است به همین دلیل برای صاف کردن چروک های آن از بخارشویی استفاده می شود در صورتی که لباس های معمولی را اتو می کنند.


لباستان را آویزان کنید      


هنگامی که لباس های معمولی خود را از خشکشویی تحویل می گیریم نیازی به آویختن آنها نیست. اما در مورد کت و شلوار حتما باید روی چوب لباسی های که ترجیحا جنسشان چوبی است آویخته شود. اگر این مراقبت ها انجام نشود کت دوباره چروک می شود و شکل آن تغییر کند که این مسئله اصلا خوشایند نیست.



کاور پلاستیکی استفاده کنید


ما معمولا پس از خشکشویی لباس ها مراقبت خاصی از آنها انجام نمی دهیم که این مسئله برای لباس های معمولی اهمیت زیادی ندارد. گرچه رعایت آن نیز خالی از لطف نیست و عمر لباسمان بیشتر می شود. اما برای کت و شلوار مراقبت هایی وجود دارد که رعایت آن الزامیست. یکی از این مراقبت ها استفاده از کاور پلاستیکی است.


اگر قصد دارید که بعد از تحویل گرفتن کت و شلوارتان از خشکشویی به مدت طولانی ازآن استفاده نکنید باید برای مراقبت از لباس آن را درون کاور های پلاستیکی قرار دهید که آسیبی وارد نشود. اگر جنس لباستان پشمی است بهتر است که از کاورهای مخصوص استفاده کنید. این کاور های مخصوص را به راحتی از بازار تهیه کنید.



در خانه لکه گیری نکنید


درمورد لباس هایی که در منزل می شوییم اگر روی آنها لکی باشد شاید راه پاک کردن این لکه ها را در اینترنت پیداکنیم و روی لباس امتحان کنیم. معمولا این راه ها کارساز است و درست عمل می کند. در مورد کت و شلوار به هیچ عنوان از این دستورات استفاده نکنید چون بعد از استفاده باید به فکر خرید کت دیگری باشید. بهترین راه برای پاک کردن لکه ها روی کت وشلوار سپردن به خشکشویی است.


دیگر نگران حمل لباس تا خشکشویی ها نباشید


بسیاری از شما شاغل هستید و وقت زیادی برای بردن لباس هایتان به خشکشویی ندارید. اینجاست که خشکشویی آنلاین به کارتان می آید. این خشکشویی ها بدون اینکه وقت خود را هدر دهید این امکان را ایجاد کرده اند که خودشان لباس را تحویل می گیرند و به موقع هم تحویل می دهند. یکی از این خشکشویی ها واش لین است. برای اطلاع از نحوه سفارش به سایت واش لین  قسمت خشکشویی اینترنتی مراجعه کنید و بدون هدر دادن وقت خود به راحتی سفارش دهید.


همچنین در سایت واش لین تمامی نکات مربوط به شستن لباس ها ذکر شده که مطمئنا به کارتان می آید. پس با خیال راحت از این سایت دیدن کنید و با مشاورین حاضر در واش لین در ارتباط باشید که کمکتان کنند.


انتهای پیام/4129/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: خشکشویی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته