دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار نوحیان در گفتگو با آنا:

وقتی تئاتر در روزهای کرونایی تماشاگر ندارد انگیزه‌ای هم برای اجرا نمی‌ماند/ تجربه سپری کردن یک «روز بی‌انتها»

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از فعالیت‌های اخیر خود و شرایط نامطلوب تئاتر در روزهای کرونایی گفت.
کد خبر : 541789
637105290739195478_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بهار نوحیان فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است. او بازیگری را از سال 1376 و در زمان تحصیل در مقطع دبیرستان با سریال «سیاه، سفید، خاکستری» به کارگردانی زنده‌یاد سیامک شایقی آغاز کرد؛سریالی که  بازیگرانی همچون عنایت بخشی، مهتاج نجومی، نعمت‌الله گرجی، غلامحسین لطفی، هایده حائری و بهناز نازی  هم در آن ایفای نقش می‌کردند. پس از آن بیشتر روی بازی در تئاتر متمرکز شد و جایزه چند جشنواره معتبر را نیز در همین عرصه از آن خود کرد.


نوحیان در سال ۲۰۱۸ برای بازی در فیلم «آوا» به کارگردانی صدف فروغی، جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را از آکادمى «اسکرین اوارد» دریافت کرد. بازی در چند قسمت از مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «دیوار شیشه‌ای» «بچه مهندس» و «بال‌های خیس» و فیلم‌های سینمایی «شوخی» و «خنده‌های آتوسا» از جمله کارهای کارنامه کاری او محسوب می‌شود. نوحیان در «خنده‌های آتوسا»که محصول سال 1393 به کارگردانی علیرضا فرید است و بازیگرانی همچون پژمان بازغی، باران کوثری، محمدرضا فروتن و امیر جدیدی در آن ایفای نقش می‌کنند، بازی متفاوتی از خود ارائه داده است.


فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» آخرین تجربه حضور او بر پرده سینما بود که پاییز سال گذشته با استقبال بسیارخوب مخاطبان و به ویژه نوجوانان مواجه شد. نوحیان در این اثر نقش همسر یک رزمنده مدافع حرم به نام مصطفی (با بازی هادی حجازی‌فر) که فرزند نوجوانی به نام محمدمهدی دارند را بازی می‌کرد.



تجربه بازی در «روز بی‌انتها»


این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: در فیلمی به نام به کارگردانی بهروز سبط‌رسول بازی کرده‌ام که تهیه کننده این کار هم خودشان هستند. البته اسم فیلم هنوز نهایی نشده است. فیلم درباره یک کارگردان جوان با بازی تورج الوند است که در مسیر ساخت فیلمش با چالش‌هایی مواجه می‌شود. من در این فیلم نقش همسر این کارگردان را بازی می‌کنم و به نوعی یک نقش مکمل است.


نوحیان اظهار کرد: نقش من در این فیلم کاملاً با آن چه در «منطقه پرواز ممنوع» ارائه کردم متفاوت است و از این منظر برای خودم تجربه جالبی بود.


وی افزود: آقای سبط‌رسول از کارگردانان شناخته شده‌ای هستند که بیشتر در حوزه مستند کار می‌کنند و فکر می‌کنم «روز بی‌انتها» بعد از فیلم «هویت» دومین فیلم بلند ایشان باشد. من در آخرین روزهای منتهی به شروع فیلمبرداری به کار اضافه شدم. با توجه به فضای قصه و لوکیشن‌ها، فیلمبرداری هم حدود دو هفته بیشتر طول نکشید. فکر می‌کنم خروجی این اثر هم مثل فیلم «هویت» مورد توجه منتقدان قرار بگیرد.


این بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: علاوه بر این فیلم، از طریق یکی از دوستانم به گروه تولید یک فیلم کوتاه به نام«آنجا» که در شهر قم تولید می‌شد نیز اضافه شدم. و آن کار هم به تازگی به پایان رسیده است. البته سال گذشته در فیلم سینمایی«شاهین» به کارگردانی سالار طهرانی و تهیه‌کنندگی آرش سجادی‌حسینی هم حضور داشتم. علیرضا کمالی، گلاره عباسی، مهران رنجبر و فرزین محدث هم از دیگر بازیگران این فیلم بودند که در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی به نمایش درآمد و موفق بود.



خاطره خوب استقبال از «منطقه پرواز ممنوع»


نوحیان افزود: خدارا شکر استقبال تماشاگران از فیلم «منطقه پرواز ممنوع» خیلی خوب بود و خوشحالم که این فیلم قبل از اینکه به تعطیلی‌های ناشی از کرونا بخورد اکران شد. امیدوارم این شرایط نامطلوب هرچه زودتر در همه جای دنیا تمام بشود تا مردم بدون هرگونه نگرانی در سالن‌های سینمایی حاضر باشند. راستش بعد از اکران این فیلم، پیش‌بینی من این بود که پیشنهادات خوبی داشته باشم. تقریباً این اتفاق هم رقم خورد، اما با توجه به وضعیت کرونا خیلی از برنامه‌ریزی‌ها تغییر کرد.


وی درباره فعالیت‌های تئاتری خود هم گفت: فعلاً که همه کارها و سالن‌ها تعطیل است و گروه‌های تئاتری امیدی برای اجرا ندارند. برای بازی در یک نمایش یک سری صحبت‌های مقدماتی انجام شد، اما فکر می‌کنم حتی اگر اجازه به صحنه بردن آن را هم داشته باشیم، با این شرایط تماشاگری به سالن‌ها نمی‌آید و کار بی‌فایده‌ای است.  وقتی تماشاگر نداشته باشیم، انگیزه‌ای هم برای اجرا نمی‌ماند. از همه مردم می‌خواهم که واقعاً هم برای پایان شیوع کرونا دعا کنند و هم تا جایی که امکان دارد مسائل پیشگیرانه را رعایت کنند تا هرچه زودتر شاهد بهبود اوضاع باشیم.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته