دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 09:34

کلینتون: در نخستین روز کاری‌ام در کاخ سفید از نتانیاهو دعوت می‌کنم

«هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت اگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود روابط واشنگتن و تل آویو را ترمیم خواهد کرد.
کد خبر : 54177

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، کلینتون شامگاه یکشنبه در نشست واشنگتن که به میزبانی موسسه «بروکینگز» برگزار شده بود، تاکید کرد او روابط با اسرائیل را یک گام به جلو خواهد برد.


وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، توضیح داد در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا (در صورت پیروزی در انتخابات)، در نخستین روز کاری‌ خود از نخست وزیر اسرائیل برای سفر به آمریکا دعوت می‌کند «تا روی تقویت و استحکام روابط نظامی دوجانبه کار شود».


همچنین به گزارش شبکه خبری «سی‌.ان.‌ان» آمریکا، هیلاری کلینتون در برنامه «این هفته» تلویزیون «ای.‌بی.‌سی» گفت از لفظ «اسلام رادیکال» استفاده نخواهد کرد چرا که «گویی [با چنین کاری] علیه مذهب اعلام جنگ کرده‌ایم».


به گفته کلینتون، «این بی‌انصافی و بی‌عدالتی است در حق بیشتر مسلمانان آمریکا و جهان که انسان‌های صلح‌طلبی‌اند».


وی افزود [استفاده از چنین لفظی] «به بنا کردن جنگ بین تمدن‌ها کمک می‌کند که در واقع ابزاری استخدامی برای داعش و دیگر پیکارجویان افراطی است که از این [ایده] استفاده می‌کنند که بگویند «ما در حال جنگ علیه غربیم، پس به ما بپیوندید».


به گزارش سی.ان.ان، از زمان حملات پاریس، همچون باراک اوباما و دیگر نامزدهای دموکرات، کلینتون نیز با این انتقاد روبه‌رو بوده است که چرا برای اشاره به حملات داعش در پاریس، از لفظ «تروریسم رادیکال اسلامی» استفاده نمی‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته