دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حق‌دوست:

قوانین آزمون‌های الکترونیک با نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت درخواست کرد پیش‌نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک با کمک نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم شود تا پس از نهایی شدن، برای امتحانات ترم استفاده شود.
کد خبر : 541696

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، جلسه هماهنگی شورای کلان مناطق آمایشی کشور به‌صورت مجازی با حضور علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و حضور مجازی معاونان آموزشی ۱۰ کلان منطقه آمایشی و با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.


در این جلسه سعید هاشمی نظری، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی به تشریح نیاز به آزمون‌های الکترونیک و آنلاین پرداخت و گفت: با توجه به پایان نامشخص کووید-۱۹ و اجتناب‌ناپذیر بودن آزمون‌های آنلاین و اینکه حدود یک دهه است که آزمون‌های آنلاین در دنیا در حال انجام است لذا آزمون‌های آنلاین، نیاز جامعه است. این آزمون‌ها نوعی از تکنولوژی است که باید به‌سوی آن حرکت کرد.


هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از آزمون‌های بین‌المللی به‌صورت آنلاین است که لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای این آزمون است تا دانشجویان مجبور نباشند برای شرکت در این آزمون‌ها از کشور خارج بشوند.


وی درباره آزمون‌های الکترونیک به ارائه راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی و هوش مصنوعی، فن تعلیم و ارزش و اخلاق محوری پرداخت.


در ادامه علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت از رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درخواست کرد پیش‌نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک با کمک نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور تنظیم شود تا پس از نهایی شدن، برای امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم به بهره‌برداری برسد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با تشریح آیین‌نامه بازنشستگی ماده ۷۲ به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرد تا صراحتاً نظرات موافق و مخالف خود را در خصوص این ماده اعلام کرده و موضع خود را به‌صورت قطعی مشخص کنند.


حق‌دوست با ارج نهادن به شأن و مقام ایثارگران گفت: برای هیئت علمی شدن این بزرگواران، آزمونی برگزار می‌شود که حداقل‌های لازم را مورد بررسی قرار می‌دهد و این امر در راستای حفظ شأن و جایگاه این عزیزان در مواجهه با دانشجویان است و ما در تلاش هستیم تا از حقوق جامعه به هر شکلی که هست صیانت کنیم.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته