دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 09:15

قدرت‌نمایی راستگرایان افراطی در انتخابات منطقه‌ای فرانسه

نتایج اولیه دور اول انتخابات منطقه‌ای فرانسه نشان می‌دهد سه هفته پس از حوادث مرگبار پاریس، حزب راستگرای افراطی «جبهه ملی» به رهبری «مارین لوپن» در ۶ ناحیه از ۱۳ ناحیه فرانسه پیشتاز این انتخابات است.
کد خبر : 54169

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تارنمای شبکه «یورونیوز»، نتایج نخستین دور اول انتخابات منطقه‌ای فرانسه حاکی است، حزب راستگرای افراطی جبهه ملی ۳۰.۸ درصد، حزب جمهوریخواهان محافظه‌کار ۲۷.۲ درصد و حزب سوسیالیست ۲۲.۷ درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.


عملکرد حزب جبهه ملی که بر اساس نظرسنجی‌ها فقط در دو یا سه ناحیه فرانسه گوی سبقت را از جمهوریخواهان و سوسیالیست‌ها می‌ربود، فراتر از انتظارات است که می‌توان آن را ارمغان حملات مرگبار پاریس برای این حزب دانست.


خانم لوپن و خواهرزاده‌اش «ماریون مارِشال لوپن» به تنهایی در دو ناحیه در شمال و جنوب فرانسه بیش از ۴۰ درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.


ماریون مارِشال لوپن جوان‌ترین نماینده‌ای است که به مجلس فرانسه نیز راه یافته است.


مارین مارشل لوپن که ۲۵ سال دارد، به شبکه «ت‌اف۱» فرانسه گفت: این نتایج، تاریخی و فول‌العاده است… سیستم قدیمی، امشب مُرد.


مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی، گفت: آنچه ناظران رسمی هنوز آن را قبول نکرده‌اند این است که جبهه ملی اکنون بدون شبهه حزب اول فرانسه است و نباید فراموش کنیم این در حالی است که در مجلس حضوری بسیار کمرنگ دارد.


به نوشته یورونیوز، راستگرایان افراطی در صورت ثبیت پیروزی بی‌سابقه خود در دور دوم انتخابات قادر خواهند بود برای نخستین بار کنترل چند ناحیه را در فرانسه بدست گیرند.


«نیکولا سارکوزی» رئیس جمهوری پیشین فرانسه و رهبر حزب راست میانه «جمهوریخواهان»، می‌گوید برای مهار راستگرایان افراطی در دور دوم با حزب حاکم سوسیالیست متحد نخواهد شد.


سارکوزی پیام انتخابات منطقه‌ای را ناامیدی فرانسویان و اشتیاق آنان برای تغییر دانست و گفت: نتیجه انتخابات نشانه اشتیاق عمیق فرانسویان برای تغییر در کشور است. باید پیام ناامیدی عمیق فرانسویان را فهمید و شنید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته