دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1399 - 10:52

آبروریزی بزرگ پیش چشم مردم/ چرا وزیر ورزش مقابل جریان پوپولیستی مقاومت نکرد؟

دوشنبه‌شب در برنامه محمدحسین میثاقی مناظره‌‌ای میان سعادتمند و خلیل‌زاده برگزار شد که نشان می‌‌داد استقلال چه فصل پرحاشیه‌‌ای را پشت سر گذاشته و در شرایطی که رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل این باشگاه با یکدیگر اختلاف‌‌‌های ریشه‌‌ای و سختی داشته‌اند، طبیعتا این تیم نباید رنگ آرامش را به خود می‌‌دید.
کد خبر : 541577
12942059_519.jpg

حالا به لطف بدترین انتخاب‌‌‌های وزیر ورزش برای اداره باشگاه استقلال، هواداران این تیم بیش از هر زمان دیگری از خود می‌‌پرسند در میان همه مدیران باتجربه و صاحب‌نامی که می‌‌توانستند باشگاه بزرگ استقلال را اداره کنند، آیا قسمت این بود که برای مدیریت باشگاهی با هواداران میلیونی‌اش، نوبت به چهره‌‌هایی چون خلیل‌زاده و سعادتمند برسد؟ انتخاب‌‌هایی که هر روز بیش از روز گذشته اشتباه بودن آن برای هواداران استقلال اثبات می‌‌شود و البته در این بین موضعی که وزارت ورزش برابر همه انتقادها اتخاذ کرده است جز سکوت چیز دیگری نیست؛ یعنی درست در محلی که انبوهی از سوال‌ها ذهن میلیون‌ها هوادار استقلال را به خود مشغول کرده، وزیری که بیش از هر کارشناس دیگری علاقه‌مند است درباره فوتبال و مدیریت آن سخن بگوید، حالا راهی جز در پیش ‌گرفتن سیاست سکوت ندارد، به خصوص اینکه در تازه‌‌ترین جنجالی که میان مدیران فعلی و پیشین باشگاه استقلال درگرفته است، مشخص شده وزیر ورزش اتفاقا در جریان بسیاری از مسائل و اختلاف‌ها در درون هیات‌مدیره باشگاه استقلال بوده است اما ترجیح داده شرایط به‌هم‌ریخته این باشگاه را مورد بازنگری جدی قرار ندهد؛ رویه‌‌ای تکراری در دولت کنونی که تاحدود زیادی بی‌عملی را در مورد موضوعات مهم در دستور کار خود قرار داده است تا ماه‌‌‌های آخر عمر دولت نیز اینگونه سپری و تمام شود.


دوشنبه‌شب در برنامه محمدحسین میثاقی مناظره‌‌ای میان سعادتمند و خلیل‌زاده برگزار شد که نشان می‌‌داد استقلال چه فصل پرحاشیه‌‌ای را پشت سر گذاشته و در شرایطی که رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل این باشگاه با یکدیگر اختلاف‌‌‌های ریشه‌‌ای و سختی داشته‌اند، طبیعتا این تیم نباید رنگ آرامش را به خود می‌‌دید. سعادتمند و خلیل‌زاده در برنامه فوتبال برتر آنقدر از خجالت یکدیگر درآمدند که خیلی‌ها حالا از خودشان می‌‌پرسند دیگر چرا باید به این فوتبال دل خوش کرد؟ وقتی در درون سیستمی که قرار است باشگاه بزرگی مثل استقلال را اداره کند تا این اندازه حاشیه و جنجال و دشمنی وجود داشته است، دیگر چه انتظاری می‌‌رود که هواداران مقابل مدیران یا وزیر ورزش دست به اعتراض نزنند؛ چه آنها احساس می‌‌کنند اتفاقاتی که طی یک‌سال اخیر رخ داده، همه و همه حاصل گرایش‌‌‌های مسعود سلطانی‌فر بوده است. خلیل‌زاده و سعادتمند در برنامه فوتبال برتر اتهام‌‌‌های سنگینی را متوجه یکدیگر ‌کردند؛ مناظره‌‌ای که خیلی‌ها را پای برنامه میثاقی نشاند تا ببینند کدام‌یک از این مدیران راست گفته و دیگری دروغ می‌‌گویند؛ راجع‌به دلیل اختلاف مدیرعامل سابق و رییس هیات‌مدیره که بر سر مسائل مختلفی از جمله قرارداد با کارگزار قبلی و مذاکره با استراماچونی، نحوه عقد قراردادها و ....


به‌عنوان مثال، خلیل‌زاده یک‌بار در جلسه سعادتمند گفت شرکت جهان‌فولادمتین 13میلیارد تومان پرداخت کرده و یک‌بار دیگر هم گفت فقط هفت میلیارد تومان از این شرکت دریافت کرده است ولی بعدها فهمیدیم کسی که به باشگاه کمک می‌‌کند، فردی به نام نامداری است که 37میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه به باشگاه پرداخت کرده؛ در سوی مقابل اما سعادتمند که کمتر پیش آمده با دلیل و مدرک ادعاهای خود را ثابت کند. تنها به رد‌کردن اتهام‌ها علیه خودش بسنده و سعی می‌‌کرد اتهامات را متوجه رییس هیات‌مدیره باشگاه استقلال کند و او را به عنوان مقصر اصلی عدم‌درآمدزایی باشگاه استقلال معرفی کند.


اختلاف بعدی خلیل‌زاده و سعادتمند بر سر استراماچونی بود. یک طرف اصرار به ملاقات با سرمربی ایتالیایی داشت و دیگری می‌گفت این دیدار انجام نشده است. جالب اینکه هر دو طرف مدارک خود را روی آنتن به نمایش گذاشتند؛ نمایشی که به هرحال نشان می‌داد یکی از آنها دروغ می‌گوید اما هر دو طرف ماجرا اتهام‌‌هایی علیه یکدیگر مطرح می‌‌‌کردند که بیننده تلویزیونی را به‌شدت شگفت‌زده می‌‌کرد. سعادتمند در یکی از مهم‌‌ترین اتهام‌‌‌های خود علیه خلیل‌زاده گفت: خلیل‌زاده خیانت بزرگی به باشگاه کرده و مالکیت معنوی باشگاه را به‌عنوان کارگزار که خودش آورده بود، داد. شرکت کارگزار منتسب به خود خلیل‌زاده است. کارگزار قبلی ۵۴ میلیارد به استقلال کمک کرد اما کارگزار بعدی صفر ریال داد و خسارت میلیاردی به بیت‌المال استقلال زد. مدیرعامل سابق استقلال گفت: شما همه مالکیت باشگاه را گرفتید اما یک ریال هم به استقلال پرداخت نکردید. من به خاطر استقلال دو بار باشگاه رفتم اما همین شرکت خلیل‌زاده از استقلال شکایت کرد.


اما خلیل‌زاده نیز با اتهام‌‌هایی متقابل از خجالت سعادتمند درآمد؛ شما بیش از ۶۰ میلیارد به استقلال ضربه زدید. آیا با پفک آبی می‌خواستید برای استقلال درآمدزایی کنید؟ شاید بهترین عنوان برای این مناظره زننده را سایت ورزش سه برگزید: نمایش خشکسالی و دروغ در فوتبال برتر.


اما یکی از مهم‌‌ترین رمزگشایی‌ها در میانه این نزاع جایی بود که رییس هیات‌مدیره باشگاه استقلال بعد از ناکامی استقلال در جام حذفی سعادتمند با بیانیه‌‌ای تاکید کرد که استراماچونی را به استقلال می‌‌آورد و وقتی وزیر ورزش پیگیر این مساله شد که چرا چنین بیانیه‌‌ای صادر شده است، ایشان به وزیر گفت که قصد دارد هواداران را برای مدتی ساکت کند. این همان اتفاقی است که امروز باعث می‌‌شود سلطانی‌فر را یکی از ضعیف‌‌ترین مدیران تاریخ ورزش کشور بدانیم؛ جایی که او به عنوان بالاترین مرجع ورزش کشور نسبت به آنچه امروز بازی با احساسات میلیون‌ها هوادار استقلالی خوانده می‌‌شود، سکوت کرده و در آن مقطع هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.


طنز تلخ ماجرا اینجاست که او به‌عنوان فردی که خودش قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی را به فدراسیون فوتبال ابلاغ کرده است، بعد از این ماجرا از مجمع استقلال می‌‌خواهد که طی ۲۰ روز استراماچونی را به استقلال برگردانند. استقلال امروز شرایط ویژه‌‌ای دارد. بازخوانی اتفاقات و حواشی گذشته این باشگاه همچنان در رسانه‌ها ادامه دارد و آخرین خبرها حاکی از آن است که باوجود همه شعارهایی که درباره اتحاد و همدلی در درون هیات‌مدیره باشگاه استقلال مطرح می‌‌شود، عدم‌یکدست‌بودن خط فکری اعضای هیات‌مدیره استقلال باعث شده تا جنگ قدرت به شکلی نامحسوس همچنان به فصل جدید فوتبال راه خودش را باز کند. باید دید واکنش تیمی که هوادارانش به موفقیت محمود فکری چشم دوخته‌اند، در زمین بازی چه خواهد بود؟


منبع: صبح نو


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: استقلال سعادتمند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته