دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

خانه‌نشینی دوباره ورزشکاران المپیکی/ تصمیم عجیب و متناقض در ورزش!

در حالی که اردوهای ملی‌پوشان المپیکی که در قرنطینه برگزار می‌شدند، به دلیل محدودیت‌ها تعطیل شدند، مسابقات ورزشی در روزهای اوج شیوع کرونا برگزار خواهد شد!
کد خبر : 541569
157221312.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا از سال گذشته تأثیر مستقیمی بر فعالیت‌های ورزشی گذاشته است. اردوی بسیاری از رشته‌های المپیکی در ابتدای سال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و ورزشکاران مدت‌ها خانه‌نشین بودند.


شدت شیوع ویروس کرونا این روزها موج نگرانی را در بین اهالی ورزش به وجود آورده است؛ مرگ هر ایرانی در هر سه دقیقه سبب شده تا ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌های جدی از ابتدای آذرماه وضع کند و به این ترتیب ورزش ایران دوباره خاموش می‌شود. در حال حاضر اردوی ملی‌پوشان المپیکی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی است و امروز ملی‌پوشان تکواندو به مدت دو هفته اردو را ترک می‌کنند و روز پنج‌شنبه هم اردوی تیم ملی بوکس به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد. اردوی تیم ملی کاراته که از شنبه پس از چندین ماه بلاتکلیفی آغاز شده بود از روز پنج‌شنبه تعطیل خواهد شد.


در چنین شرایطی که شدت ویروس کرونا روزانه عده‌ زیادی از مردم را به کام مرگ می‌برد؛ تعطیلی اردوها و البته مسابقات قابل پیش‌بینی بود, اما نکته‌ای که نباید آن را فراموش کرد مدت زمان باقی‌مانده تا المپیک است؛ تنها 9 ماه دیگر تا برگزاری المپیک فرصت داریم و در شرایطی که ملی‌پوشان چندین ماه از ابتدای سال از تمرینات دور بودند و شروع اردوی آن‌ها با رعایت کامل پروتکل‌ها بهداشتی و به صورت قرنطینه بوده است اما باز هم قرار است با تعطیلی دو هفته‌ای روبه‌رو شدند اما در مقابل برگزاری مسابقات ورزشی به قوت خود باقی می‌ماند و برگزار می‌شود!


در چنین شرایطی شاید بهتر بود اردوی ملی‌پوشان المپیکی که به صورت قرنطینه در حال برگزاری است، ادامه پیدا می‌کرد؛ طبق صحبت‌های توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رقابت‌های المپیک در مردادماه 1400 به صورت حتمی برگزار می‌شود و در چنین شرایطی تعطیلی اردوی ورزشکاران المپیکی می‌تواند باز هم آن‌ها را از آمادگی به دور کند. البته شاید در این دو هفته تعطیلی همچون ابتدای سال ورزشکاران در خانه تمرینات را پیگیری کنند، اما قطعاً باز هم با یک افت نسبی روبه‌رو خواهند شد.


در مقابل تعطیلی اردوهای المپیکی‌ها، نکته جالب توجه این بود که هیچ مسابقه ورزشی در این تعطیلی دو هفته لغو نشد و همه مسابقات در زمان پیش‌بینی شده خود برگزار می‌شوند. مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی- ورزشی پیش از این به خبرنگار آنا گفته بود:« تمامی فدراسیون‌هایی که برای برگزاری مسابقات لیگ خود برنامه‌ریزی کردند، می‌توانند رقابت‌ها را برگزار کنند اما به فدراسیون‌هایی که به تازگی قرار است برای برگزاری مسابقات لیگ خود برنامه‌ریزی کنند مجوز نخواهیم داد.»


حالا سوال اصل اینجاست که دقیقا عدم تعطیلی دو هفته‌ای در برگزاری مسابقات آن‌ چه تأثیری بر ورزش ایران می‌گذارد؟ در چنین شرایطی که ویروس کرونا هر روز تعداد زیادی از هم‌وطنان را به کام مرگ می‌کشاند آیا بهتر نبود مسابقات ورزشی هم مانند اردوی تیم‌های المپیکی لغو می‌شد؟! در حال حاضر فردا شاهد برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان و مسابقات لیگ برتر فوتبال هم  هستیم.


مسابقات لیگ برتر والیبال مردان هم از تاریخ 5 آذرماه شروع می‌شود؛ همچنین مسابقات لیگ کشتی هم از تاریخ 8 آذرماه برگزار خواهد شد.  لیگ برتر هندبال بانوان هم که قرار بود از 30 آبان آغاز شود به درخواست برخی تیم‌ها زمان آن به تعویق افتاد و قرار است از 9 آذرماه درست در زمان تعطیلی دو هفته‌ای در شهر تهران برگزار شود.


در این میان شاهد تصمیم عجیب و غریب ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستیم؛ با توجه به شرایط فعلی و تعطیلی دو هفته‌ای در شهرهای قرمز اردوی ملی‌پوشان المپیکی لغو شد  تا سلامت خانواده ورزش به خطر نیفتد اما در مقابل  مسابقات ورزشی که از قبل برنامه‌ریزی شده است برگزار خواهد شد! این سیاست عجیب و متناقض ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش قابل تأمل است!


احمد محمدی


انتهای پیام/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته