دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آشوبی در گفتگو با آنا:

پدیده توافق منع جذب بازیکن دو باشگاه از یکدیگر را فقط در ایران دیده‌ام/ سرخابی نمی‌توانند مانع انتقال‌ بازیکنی به تیم رقیب شوند

پیشکسوت سرخابی گفت: تنها در ایران دیده‌ام که پدیده منع جذب بازیکن میان دو باشگاه مطرح می‌شود.
کد خبر : 541338
__.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده تا پس از این، این دو باشگاه از یکدیگر بازیکن جذب نکنند. البته این موضوع از سوی باشگاه پرسپولیس تکذیب شد.


فرزاد آشوبی در خصوص اینکه خلیل‌زاده گفته دو باشگاه پرسپولیس برای جذب نکردن بازیکن از یکدیگر به توافق رسیده‌اند، به خبرنگار ورزشی آنا عنوان کرد: نفس این موضوع به‌نظرم حکایت‌های کاملاً غیرحرفه‌ای را نشان می‌دهد. تصورات غیرواقع‌گرایانه که سال‌هاست لیگ به‌ظاهر حرفه‌ای و در باطن غیرحرفه‌ای ما را اذیت می‌کند.


وی تأکید کرد: دو باشگاه با هم به توافق برسند که از هم بازیکن نگیرند؟! چنین پدیده‌ای را کجای دنیا و در کدام لیگ فوتبال جهان دیده‌ایم؟ هر سرمربی بر اساس دیدگاه‌های خود، تفکرات و خصوصیات فنی که مدنظرش است اقدام به جذب بازیکن می‌کند. نمی‌دانم با چه ذهنیتی رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال چنین موضوعی را مطرح کرده است ولی در نادرستی و اشتباه بودن صحبت او کوچک‌ترین تردیدی وجود ندارد.


پیشکسوت سرخابی تصریح کرد: اصل حرفه‌ای را باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است. این باشگاه گفته بر اساس نیازها و توانمندی‌های باشگاه و خواسته سرمربی تیمش تصمیم به جذب بازیکن می‌گیرد. اگر باشگاه استقلال به فکر حفظ نفرات خود است باید در مدیریت به‌شکلی عمل کند که هیچ بازیکنی تمایل به جدایی نداشته باشد، در غیر این‌صورت نمی‌تواند مانع جدایی هیچ بازیکن و انتقالش به پرسپولیس یا هر تیم دیگری شود.


وی یادآور شد: من معتقدم در ادامه هنرنمایی بزرگ عزیزان که شب گذشته در برنامه تلویزیونی مدیر فعلی و سابق استقلال، همگان شاهد بودند انتصاب‌ها بر اساس معیارهای واقعی و حقیقی نیست، عوامل دیگری هم دست به دست هم داده تا مشکلات زیادی ایجاد شود. باید اصول اخلاقی در برنامه‌ای که بیننده میلیونی دارد، رعایت شود اما چنین اتفاقی رخ مداد.


آشوبی عنوان کرد:  در چنین شرایطی نباید انتظار داشت که در راستای علم مدیریت اتفاق خاصی رخ دهد. مشکلات نگران کننده‌ای دائماً در حال تکرار است و اتفاقات غیراخلاقی را شاهد هستیم. من معتقدم در نقل و انتقالات شرایط کاملاً  باز باشد و هر باشگاهی می‌تواند بازیکنی که مدنظرش است جذب کند، مگر آنکه آن بازیکن دوست نداشته باشد به آن باشگاه برود که این موضوع در حیطه اختیارات هر بازیکنی خواهد بود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته