دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در قالب 75 غرفه

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و کارآفرینی خراسان شمالی در بجنورد گشایش یافت

معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد گفت: همزمان با آغاز هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و کارآفرینی مراکز آموزشی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی در قالب 75 غرفه افتتاح شد.
کد خبر : 54113

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد ضمیریان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و کارآفرینی خراسان شمالی اظهار کرد: در این نمایشگاه 42 غرفه به 18 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان، 12 غرفه به دستگاه‌های اجرایی استان و 12 غرفه به کارآفرینان برتر استانی که از سوی کمیته علمی کنگره نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی و دهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خراسان شمالی برای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی خود، مشخص شدند، اختصاص یافت. این کنگره از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با همکاری پارک علم و فن‌آوری خراسان شمالی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمان‌های استانی برگزار شد.


رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اهداف برگزاری نمایشگاه‌های پژوهشی خاطرنشان کرد: از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه می‌توان ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی را نام برد همچنین از دیگر دستاوردهای آن، آشنایی آحاد مردم با این فعالیت‌های پژوهشی و نیز برآورده ساختن نیازهای پژوهشی جامعه و بالاخص مراکز صنعتی با ایجاد ارتباط سازنده با مراکز مراکز آموزش عالی را نام برد.


وی با توجه به حضور انجمن‌های علمی دانشجویان در غرفه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، دانشجویان انجمن‌های مختلف علمی از جمله معماری، عمران، برق و کشاورزی دستاورد‌ها و تحقیقات پژوهشی خود را به نمایش گذاردند که از آن جمله می‌توان ربات‌های پرنده و جنگجو، هواپیمای دست ساز، ماکت‌های اماکن مختلف، مبدل‌های چاپری مختلف و دستگاه توزین اتومات مرغداری‌ها نام برد، همچنین دانشجویان انجمن علمی پرستاری نیز خدماتی از جمله اندازه‌گیری فشار خون، قند خون و آموزش CPRرا برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.


معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد افزود: همچنین بخشی از غرفه نیز به گواهی‌های ثبت اختراع و کتاب‌های تالیفی و منتشر شده استادان هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی اختصاص داده شده است.


نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن‌آوری و توسعه کارآفرینی استان خراسان شمالی از پانزدهم تا هیجدهم آذر در محل سالن هلال احمر بجنورد برای بازدید عموم دایر خواهد بود.


توجه به مهارت‌های برقراری ارتباط، عامل موثر حل تعارض و سوءتفاهم‌ها است


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بجنورد کارگاه آموزشی مهارتهای ارتباطی با هم اتاقی در خوابگاه با حضور دانشجویان خوابگاه مرکزی خواهران برگزار شد.


استاد مشاوره و مدرس کارگاه آموزشی مهارتهای ارتباطی با هم اتاقی در خوابگاه با توجه به مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی گفت: ارتباط کلامی همان کلمه‌هایی هستند که فرد برای تشویق رفتارها و یا فعالیت های دیگران بر زبان می آورد که باید در زمان مشخص بیان شود بنابراین در زمان بندی رفتار اهمیت زیادی دارد که ما باید بتوانیم از رفتارهای ماهرانه در مواقع مناسب استفاده کنیم و درک بهتر ما از ارتباط کلامی و استفاده از واژگان بیشتر توانایی مان را در تفکر و نگرش نسبت به جهان کامل می‌کند و زبان رفتار که بخش عمده‌ ارتباطات غیرکلامی را تشکیل می‌دهد، شامل رفتارهایی است که به کمک آنها بهتر می‌توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم و در مقایسه با کلماتی که به زبان جاری می کنیم از نیروی بیشتری برخوردار هستند.


دکتر موسوی بجنوردی افزود: مهمترین گام در برقراری ارتباط موثر با دیگران این است که بتوانید شنوده خوبی باشید و این به واقع گوش سپردن به سخنان طرف مقابل بدون بی توجهی و حواس پرتی یا تظاهر به شنیدن است و این امر می تواند اختلاف نظر، سوءتفاهم و آغاز هر تعارضی را پیشاپیش از بین ببرد و حمایت، توافق و دلگرمی را در فرد مقابل به وجود آورد..


استاد مشاوره با توجه به آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با مهارت‌های ارتباطی از جمله مهارت‌های کلامی و غیرکلامی اظهار کرد: در صورت آگاهی و داشتن مهارت های برقراری یک ارتباط موفق و وجود نشانه‌های مثبت رفتاری در ارتباطات خود، می‌توانیم مطمئن شویم که یک ارتباط موثر و مثبت برقرار کرده‌ایم که از جمله این مهارت‌ها می‌توان از ایجاد حس همدردی، مختصر و موجز بیان کردن حرفها، داشتن آمادگی ذهنی برای شروع مدیریت گفتگو، اجتناب از بیان کلمات غیر ضروری، دقت و توجه به زبان بدن و..... نام برد.


در پایان کارگاه دانشجویان دختر در محیطی دوستانه و صمیمی در مورد برخی مشکلات فردی و اجتماعی خود با استاد مشاوره به گفتگو پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته