دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 16:15
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

آمار دقیقی از مبتلایان به آنفلوآنزا در دست نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، عنوان کرد: راه انتقال بیماری آنفولانزا از طریق ارتباط مستقیم از قبیل دست دادن و دیده بوسی کردن است و ویروس از طریق ذرات هوا به افراد منتقل نمی‌شود، بنابراین استفاده از ماسک در سطح شهر تاثیری در پیشگیری از ویروس ندارد.
کد خبر : 54108

دکتر نودر نخعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا آخرین آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در استان کرمان را 22 نفر اعلام کرد و گفت: اما تاکنون آمار دقیقی از شمار مبتلایان در دست نیست زیرا عده‌ای هنوز به مراکز درمان مراجعه نکرده‌اند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص نقش تزریق واکسن آنفلوآنزا، گفت: اگر واکسن در فصل مناسب (اواخر شهریور یا اوایل مهر) تزریق شود می‌تواند نقش 50 درصدی در پیشگیری از آنفلوآنزا داشته باشد که هر چه افراد با تاخیر برای تزریق واکسن مراجعه کنند از قدرت تاثیر آن کاسته می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر تنها به افرادی که دچار بیماری نقص ایمنی هستند و یا زنان باردار توصیه می‌شود نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.


نخعی درباره تاثیر استفاده از ماسک در سطح شهر برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، گفت: راه انتقال بیماری از طریق ارتباط مستقیم از قبیل دست دادن و دیده بوسی کردن است و ویروس از طریق ذرات هوا به افراد منتقل نمی‌شود، بنابراین استفاده از ماسک در سطح شهر تاثیری در پیشگیری از ویروس ندارد.


معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک برای مراقبان بیمار از قبیل پزشک و پرستار و خود بیمار توصیه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته