دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1399 - 15:32
بروجردی:

ایران حضور تروریست‌ها را در نواحی مرزی خود نخواهد پذیرفت

معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت که ایران حضور تروریست‌ها را در نواحی مرزی خود نمی پذیرد.
کد خبر : 541074
18306138_303.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، علاء‌الدین بروجردی ظهر امروز در سخنانی در نشست بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره قره‌باغ گفت: حق تضییع شده ملت آذربایجان به آن‌ها بازگردانده شد و این نشان‌دهنده دیدگاه شریف جمهوری اسلامی نسبت به همسایگانش است و نشان می‌دهد ایران به‌عنوان کشوری که در منطقه مدافع حفظ صلح، امنیت و تمامیت ارضی است، موضع قاطعی را در زمینه مناقشه قره‌باغ اتخاذ کرده است. امیدواریم آزادی مناطقی از جمهوری آذربایجان درس عبرتی برای کسانی که در همسایگی ایران قواعد بازی را رعایت نمی‌کنند و حسن ختامی بر پایان جنگ و خونریزی در منطقه باشد.


وی افزود: تهران در کنار حفظ حقوق ملت‌ها مخالف جنگ است و جنگ، جز کشتار و ویرانی نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت. انسان ناگزیر است برای دفاع از تمامیت ارضی، شرافت و تاریخ کشورش گزینه جنگ را انتخاب کند و دفاع آذری‌ها از خاک خود نشان‌دهنده توجه به این موضوع مهم است.


معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خود را شریک شادی مردم آذربایجان می‌داند که  بخشی از خاک خود را درگیر جنگ دید و کشورهای اسلامی این تجاوزات را به خاک آذربایجان نمی‌پذیرند.


بروجردی با گریزی به سخنان دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل که در این همایش بیان شد، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست که تروریست‌ها در نواحی مرزی ما باشند‌؛ کسانی که ضد امنیت کار می‌کنند و می‌خواهند در منطقه ناآرامی وجود داشته باشد. امیدوارم کسانی که در پس پرده هستند و چنین وضعیتی را به‌وجود می‌آورند، از آن درس گرفته باشند قبل از اینکه تحولات دیگری رخ بدهد.


وی تصریح کرد: امنیت ملی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارد و حضور مستشاری ما در عراق و سوریه به دعوت دولت‌هایشان مبتنی بر همین اصل است. ایران اجازه نخواهد داد کشورهایی همچون آمریکا که افسارگسیخته از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، متعرض امنیت منطقه شوند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته