دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1399 - 15:38

توضیح جهانپور در مورد چگونگی هزینه‌کرد یک میلیارد یورو

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد چگونگی هزینه‌ تخصیص ارز یک میلیارد یورو برای نظام سلامت کشور توضیحاتی داد.
کد خبر : 541066
1.jpg

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، کیانوش جهانپور در برنامه دادرسانه رادیو جوان در مورد تخصیص ارز یک میلیارد یورو برای نظام سلامت کشور اظهار کرد: از بخشی که قرار بوده است به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند حدود 60 تا 70 درصد پرداخت و همه موارد به صورت شفاف اعلام شده است؛ بخشی هم که به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده جزء به جزء آن شفاف است؛ عمده بودجه صرف معوقات پرسنلی، تجهیز بیمارستان‌ها، ارتقاء سیستم اکسیژن رسانی و اکسیژن سازی، افزایش ظرفیت تخت های آی سی یو و افزایش تعداد دستگاه های ونتیلاتور شده است.


 وی افزود:  زمانی که بودجه به صورت کامل تخصیص پیدا کند لیست اقلام به صورت کامل و شفاف ارائه می شود هرچند در حال حاضر نیز انتشار پیدا کرده است و می توانند در سامانه دسترسی به اطلاعات آزاد مشاهده کنند.


 رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: در خصوص کووید-19 اطلاعات کاملا شفاف است و به تبع به صورت شفاف این اطلاعات را در اختیار کمیسیون‌های مجلس قرار داده ایم، نکته دیگر  این است که در هفت ماه اول سال از 7 هزار میلیارد تومان ردیف‌های اختصاصی خود وزارت بهداشت و ردیف هایی که در بودجه بوده و ارتباطی به بیماری کرونا نداشته است تنها 952 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.


وی گفت:  در محافل و رسانه‌ها مرتب از یک میلیارد یورو صحبت می شود در حالی که بودجه عادی وزارت بهداشت هنوز پرداخت نشده است و ما باید درخواست بدهیم که اصلا این مبلغ را حساب نکنند، چرا که ردیف بودجه وزارت تامین نشده است.


جهانپور در پاسخ به این سوال که آیا شما بودجه مدیریت بیماری کرونا را صرف کسری بودجه وزارت بهداشت کردید؟ گفت: باید تا آخر سال ردیف های بودجه وزارت بهداشت تخصیص پیدا کند؛ دولت در پرداخت بودجه تاخیر داشته و وزارت بهداشت 6 هزار میلیارد تومان از ردیف بودجه خودش عقب است.


 انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته