طرح تبلیغات در مدارس نهایی نیست/ هدف از تبلیغ افزایش سطح دانش فرهنگی و شهروندی است
محمد فاضل مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل دفتر وزارتی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در پاسخ به ادعای نایب رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه نصب بیلبورد تبلیغاتی بر دیوار مدارس مغایر با فعالیت فرهنگی است،گفت: ما در مدارس به دنبال تبلیغات اقتصادی مثل تبلیغ یک کالا و یا یک برند خاص نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه باید شانیت فرهنگی مدارس حفظ شود، بیان کرد: آموزش و پرورش هیچ کاری را بر خلاف شئونات فرهنگی انجام نمیدهد و البته هنوز در خصوص تبلیغ در مدارس به نتیجه نهایی نرسیده ایم و این موضوع در حال بررسی است.
وی با اشاره به اینکه هدف آموزش و پرورش از تبلیغات در مدارس افزایش سطح دانش فرهنگی و شهروندی است، افزود: اگر بخواهم در خصوص نوع تبلیغات مثالی برنم میتوانم به ترغیب دانش آموزان به رعایت قانون اشاره کنم.
فاضل ادامه داد: دستگاه هایی مثل قوه قضاییه و نیروی انتظامی که متولی این امر هستند، میتوانند به تبلیغ قانون در مدارس به عنوان یک فرصت نگاه کنند، زیرا مدارس با حجم زیادی از مخاطب روبرو هستند که میتوانند شیوه قانون مداری را به آنها منتقل کنند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دستگاههای نامبرده میتوانند در قبال خدماتی که آموزش و پرورش به آنها ارایه میدهد به ما کمک کنند و این اصلا بار منفی ندارد.
وی در باره صحبتهای دیگر مرتضی طلایی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از اولیای دانشآموزان با توجه به طبقه اجتماعی و سطح درآمدی آنها، به طور رسمی اقدام به دریافت شهریه میکند و این کار موجب بیعدالتی در جامعه میشود، عنوان کرد: ممکن است شخصی متمول باشد اما انگیزه و تمایل کافی برای کمک به آموزش و پرورش نداشته باشد و یا در مقابل آن فردی اندک سرمایهای داشته باشد که بخواهد در جهت ارتقای دانش نسل جوان استفاده کند، این امر کاملا اختیاری است.
مشاور فانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از هر فردی که صادقانه و بدون چشمداشت در حوزه تعلیم و تربیت به ما کمک کند، استقبال میکند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/