دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 10:38

رئیس واحد شاهرود: وقف و امور خیریه به سمت مراکز علمی و پژوهشی سوق پیدا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در همایش استانی وقف خواستار حرکت بیشتر وقف و امور خیریه به سمت کمک به پژوهش و امور علمی و دانشگاهی شد.
کد خبر : 5409

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، احمد دزیانیان در همایش استانی وقف و اقتصاد مقاومتی که به همت اداره اوقاف شهر بسطام و با همکاری اداره کل اوقاف استان سمنان و دیگر نهاد‌ها برگزار شده بود، گفت: امروزه موضوع وقف در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در زمانی به سر می‌بریم که کشور به لحاظ تحریم‌های متعدد با مشکلات اقتصادی روبه‌رو است و با توجه به الگوی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است وقف و جایگاه کمک‌های مردمی در هر زمینه‌ای نمود بیشتری پیدا می‌کند، باید در این مقوله بیشتر کار کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خواستار نگاه ویژه واقفان و دست اندرکاران امور وقف به مسائل علمی و پژوهشی و امور دانشگاهی شد و گفت: اگر سمت و سوی وقفیات و خیرات به طرف مراکز علمی و دانشگاهی بیشتر شود مسلما در کاهش تنگناهای اقتصادی مفید خواهد بود چرا که با انجام امور زیربنایی در دانشگاه‌ها و تقویت بنیه علمی آنان به وسیله تزریق کمک‌های مادی و معنوی؛ می‌توان چرخه اقتصادی را با کار علمی و پژوهشی پیش برد.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در کشورهای غربی هم به انجام اموری مشابه وقف در کشور ما اهمیت می‌دهند، خاطرنشان کرد: همه ساله میلیارد‌ها دلار از سوی افرادی خیر در این کشور‌ها وقف امور خیریه و به خصوص امور دانشگاهی و درمانی می‌شود.


وی بیان کرد: مثلا فردی مثل نوبل که از نخبگان دنیای غرب بود بیش از ۹۵ درصد اموال خود را وقف دنیای علم کرد و برای همین همه ساله ارزشمند‌ترین جایزه جهان به نام وی، به افراد نخبه کشور‌ها داده می‌شود.


دزیانیان با توجه به تشکیل موسسه خیرین امور دانشگاهی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: به حمد خدا هم اکنون این موسسه در دانشگاه کار خود را آغاز کرده است و افرادی خیر با کمکهای مادی و معنوی خود دانشگاه را یاری کرده‌اند که اخیرا نیز در مهم‌ترین واقعه دانشگاه یعنی گرامیداشت سی و دومین سالگرد این مجموعه علمی از واقفین و خیرین امور دانشگاهی با حضور مسئولان استانی و شهرستان تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب