دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1399 - 00:02
تحلیلگران منطقه در گفتگو با آنا:

سربازان صهیونیست به بهانه مشکلات روحی و روانی از مقابله با حزب‌الله فرار می‌کنند/بحران هویت در میان نظامیان اسرائیلی

کارشناسان عرب‌زبان منطقه معتقدند تداوم تهدیدات روانی دبیرکل مقاومت لبنان و نیز ضعف ساختار نظامی باعث شده است تا سربازان این رژیم بستری شدن در بیمارستان‌ها به بهانه مشکلات روحی و روانی را بر حضور در نوار مرزی لبنان و سوریه ترجیح دهند.
کد خبر : 540822
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سیدحسن نصرالله چندی پیش در سخنانی به مناسبت روز شهید گفت: از زمانی که رزمایش‌های نظامی ارتش اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است، مقاومت لبنان در آماده‌باش کامل به سر می‌برد و انگشت مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست روی ماشه است. اگر دشمن صهیونیستی مرتکب کوچک‌ترین حماقتی شود، مقاومت بی‌درنگ پاسخ خواهد داد و در این زمینه هیچ تعارفی ندارد.


وی افزود: امروز می‌بینیم نیروهای هوایی و دریایی دشمن صهیونیستی نیز مانند نیروی زمینی آن بسیار عاجزتر از گذشته شده‌اند. امروز مقاومت قدرت خود را به دشمن صهیونیستی تحمیل کرده است.


سیدحسن نصرالله


سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان


سید مقاومت لبنان عنوان کرد: هنگامی که دشمن صهیونیستی برای منطقه «الجلیل» طرح دفاعی ارائه می‌کند، نشان می‌دهد مقاومت اسلامی در لبنان این دشمن را از موضع هجوم به موضع دفاع عقب رانده است. رزمندگان مقاومت لبنان را به مرحله‌ای رسانده‌اند که نگاه اسرائیل به این کشور عوض شده است؛ لذا از هرگونه حمله به لبنان می‌ترسد.


شیخ «عبدالله صالح»، نایب‌رئیس جنبش عمل اسلامی بحرین در گفتگو  با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: سیدحسن نصرالله سخنرانی جامع و کاملی انجام داد و اظهاراتش چراغی بود که اوضاع حساس منطقه را روشن و شفاف کرد. وی در سخنرانی ارزشمند خود چشم‌انداز واقعی منطقه و نقش عوامل مؤثر بر آن را توضیح داد. وی با واقع‌گرایی بر لزوم احساس مسئولیت قائل شدن در قبال خطرات فراروی منطقه و لمس کردن تهدیدات تأکید کرد و با اعتماد به نفس و اطمینان خاطر از اوضاع آینده سخن گفت که نشان می‌داد با وجود همه خطرات و تهدیدات، از آینده واهمه‌ای ندارد.


شیخ عبدالله صالح


شیخ عبدالله صالح، نایب‌رئیس جنبش عمل اسلامی بحرین


وی افزود: منطقه  در دو ماه آینده با شرایط بسیار حساس و خطرناکی مواجه است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده و گستاخی و جسارت وی این احتمال را به وجود می‌آورد که ممکن است قبل از انداخته‌شدن به زباله‌دان تاریخ مرتکب هرگونه حماقتی در منطقه شود.


این کارشناس سیاسی جهان عرب عنوان کرد: در موفقیت‌های کنونی جبهه مقاومت برابر استکبار جهانی نباید یاد شهدا و آثار اقدامات و پیروزی‌هایشان را در مجبور کردن دشمن صهیونیستی به اتخاذ موضع دفاعی و دست کشیدن از موضع تهاجمی فراموش کرد. دشمن صهیونیستی اکنون در آن سوی لبنان و سوریه و در محیط محدودی محبوس شده‌اند و تنها اراده دارند بتوانند اوضاع داخلی خود را مدیریت کنند و دیگر توان ندارند که به لبنان، سوریه و حتی فلسطین دست درازی کنند.


عبدالله صالح با تأکید مجدد بر جامع و کامل بودن سخنان سید مقاومت لبنان برای آن‌هایی که اوضاع منطقه را دنبال می‌کنند، درباره علتی که باعث شده است رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از موضع هجومی به دفاعی تغییر وضعیت بدهد، گفت: واقعیت این است که اسرائیل دیگر بیش از آنکه آغازگر هرگونه حمله باشد، منتظر حمله و اقدام از سوی طرف مقابل است و توانایی تضعیف شده‌ دشمن صهیونیستی آن‌ها را از هرگونه حمله و تقابل مستقیم بازداشته است.



موفقیت در برابر آمریکا را می‌توان مدیون خون شهدا، برکت وجود مقاومت در لبنان و ایستادگی محور مقاومت به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران دانست.



وی افزود: دشمن صهیونیستی امروز جرئت هیچ‌گونه عملیات تهاجمی ندارد و تلاش می‌کند از خودش دفاع کند. مقام‌های ارشد ارتش اسرائیل هرگونه فکر می‌کنند، معادلاتشان با معادلات مقاومت منطقه هم‌خوانی ندارد و این تهدید را خوب درک کرده‌اند که هرگونه  حماقت از سوی ترامپ، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  یا هر شخص دیگری در منطقه می‌تواند تبعات بسیار خطرناکی داشته باشد.




بیشتر بخوانید:


شکست ترامپ در آمریکا و ناکامی‌های ارتش اسرائیل، صهیونیست‌ها را به موضع دفاعی کشاند




نایب‌رئیس جنبش عمل اسلامی بحرین گفت:  سیدحسن نصرالله به پشتوانه اسلام و با اتکا به خداوند از حقایقی می‌گوید که شاید در حوزه رسانه‌ای و معادلات ریاضی با هر آن چیزی که ما از آن اطلاعات داریم هم‌خوانی نداشته باشد. او به وعده الهی در زمینه پیروزی حق بر باطل ایمان کامل دارد و موضوع فلسطین و موضوع مقاومت را حق در برابر استکبار جهانی و ظلم که باطل است، می‌داند. این مهم‌ترین عاملی است که باعث می‌شود قاطعانه و بدون هراس و تردید از تقابل مقاومت با دشمن صهیونیستی و آمریکا و تهدیدات آن‌ها سخن بگوید.


«مثنی يونس»، تحلیلگر سیاسی یمن نیز در گفتگو با خبرنگار آنا گفت:  سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود به‌شدت درباره دو ماه باقی‌مانده از حکومت ترامپ هشدار داد و تأكید كرد: محور مقاومت باید بسیار آماده باشد تا در صورت بروز هرگونه حماقت از سوی آمریكا یا اسرائیل قاطعانه پاسخ دهند.


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان


وی با بیان اینکه با وجود شخصی همچون ترامپ هرچیزی امکان دارد و تغییر وزیر دفاع آمریکا می‌تواند موضوع داخلی یا تهدید خارجی تلقی شود، گفت: دبيرکل حزب‌الله لبنان سقوط ترامپ را به معنای  شکستن یکی از اضلاع «معامله قرن» تلقی کرد و می‌توان گفت شکست نقشه‌های ترامپ علیه موضوع فلسطین در نتیجه استواری محور مقاومت در مقابل نقشه‌های آمریکایی-صهیونیستی به دست آمده است.


يونس درباره ضعف  مفرط ارتش رژیم صهیونیستی و انتقال آن‌ها از  موضع تهاجمی به دفاعی گفت:  فرماندهان ارتش اسرائیل با چالش بحران هویت سربازان خود مواجه شده‌اند. تداوم تهدیدات روانی دبیرکل مقاومت لبنان و نیز ضعف ساختار نظامی باعث شده است تا سربازان این رژیم حضور در بیمارستان‌ها به بهانه مشکلات روحی و روانی را بر حضور در نوار مرزی  لبنان و سوریه ترجیح دهند.


وی افزود: نیروی دریایی اسرائیل ناتوان تر از گذشته برای هیچ‌گونه نبردی در آینده آمادگی ندارد و حملات مقاومت فلسطین نیز اثبات کرده است نیروی هوایی اسرائیل قادر به حفظ امنیت شهرک های صهیونیست نشین نیست. در سوی مقابل، مقاومت لبنان و سوریه هم‌زمان با برگزاری مانور ارتش اسرائیل در نوار مرزی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و همان‌گونه که سیدحسن نصرالله گفت، اگر اسرائیلی‌ها به فکر هرگونه حماقت باشند، پاسخ آن‌ها سریع و قاطع خواهد بود.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته