دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 15:22

وزیر جنگ اسرائیل: آمریکا در حال اعطای رهبری منطقه به ایران و روسیه است

وزیر جنگ اسرائیل در سخنانی گفت که آمریکا باید اقدامات بیشتری در مبارزه علیه داعش انجام دهد و همچنین فکری به حال نفوذ فزاینده ایران و روسیه در خاورمیانه بکند.
کد خبر : 54079

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از تارنمای «تایمز آو اسرائیل»، موشه یعلون، از آمریکا خواست تا نقش موثرتری در مبارزه با گروه تروریستی داعش بازی کند.


او گفت این خوشایند است که نیروهای نظامی غربی وارد جنگ نشوند اما برای شکست داعش هیج راهکار دیگری به جز مبارزه علیه آن ها وجود ندارد.


وی همچنین از آمریکا خواست تا نفوذ فزاینده ایران و روسیه در منطقه خاورمیانه را جدی بگیرد.


یعلون همچنین روابط کنونی آمریکا و اسرائیل را «ضعیف» دانست و حتی اقدامات جدید برای انعقاد یک قرارداد امنیتی میان تل آویو و واشنگتن را ناتوان از تغییر در این وضعیت دانست.


این ژنرال اسرائیلی درباره اوضاع منطقه افزود: روسیه اکنون تحرک و نقش آفرینی بیشتری به نسبت آمریکا دارد. ما از اینکه پادشاه اردن، مقامات مصری یا سعودی روانه مسکو می شوند، خوشحال نیستیم. وی گفت: ما از حضور نیروهای سپاه قدس در نزدیکی بلندی‌های جولان نگران هستیم همان طور که حضور ایران در مذاکرات چندجانبه وین درباره سوریه باعث نگرانی شده است.


موشه یعلون از نظامیان و سیاستمدارن تندروی اسرائیلی به شمار می رود که به ویژه در مورد سیاست داخلی و خارجی رژیم اسرائیل، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، همفکری های بسیاری دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته