دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1399 - 00:02
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آنا:

تقویت ارتباط ایران و عراق در حوزه امنیتی در حال انجام است/ عدم محدودیت فروش سلاح به کشورهای همسایه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ارائه دانش و تکنولوژی در حوزه امنیتی و دفاعی به کشورهای دوست و همسایه از نظر ایران محدودیتی ندارد.
کد خبر : 540776
186037_648.jpeg

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به سفر اخیر وزیر دفاع عراق به ایران، گفت: رابطه ما با عراق، تاریخی و جغرافیایی بوده و با توجه به پیوستگی جغرافیایی، این ارتباط برای هر دو کشور مهم است.


نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر مولفه‌ای که در حوزه امنیت در عراق شکل بگیرد برای ما نیز به عنوان همسایه این کشور مهم است، افزود: همانطور که ناامنی‌های عراق برای ایران و کشورهای همسایه مهم است، امنیت آن نیز مهم بوده و ایران در مسیر افزایش امنیت این کشور کمک‌های شایانی داشته است.


وی با تاکید بر اینکه استفاده از دانش دفاعی کشورها از یکدیگر مهم است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا کم‌نظیر بوده، طبیعی است اگر عراق تمایل داشته باشد تا از سلاح‌های ساخته وزارت دفاع ایران استفاده کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ارائه دانش و تکنولوژی در حوزه امنیتی و دفاعی به کشورهای دوست و همسایه از نظر ایران محدودیتی ندارد، گفت: ارایه این تکنولوژی و همچنین فروش سلاح به کشور عراق در مسیر تقویت امنیت این کشور است.


وی ادامه داد: ارتباط شکل گرفته بین وزارتخانه‌های دفاع ایران و عراق در مسیر تقویت ارتباط دوستانه و استراتژیک برای تامین امنیت دو کشور است.


حیدری با بیان اینکه استفاده از توان و تکنولوژی ایران از سوی کشورهای همسایه می‌تواند از حیث اقتصادی نیز مفید باشد، گفت: بحث ارزآوری از طریق فروش سلاح‌های نظامی نیز یکی از مسیرهایی است که می‌تواند به اقتصاد کشور نیز کمک کند همانطور که بسیاری از کشورهای دنیا همین مسیر را طی می‌کنند.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بهترین کشور برای عراق بوده و این کشور می‌تواند از امکانات موجود در ایران در مسیر تامین هر چه بیشتر امنیت خود بهره ببرد.


انتهای پیام۴١۵١/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته