دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 15:56
در نطق میان‌دستور

سبحانی‌نیا: اگر شورای حکام حتی یک پنجره کوچک برای بسته نشدن PMD باقی بگذارد، ایران برجام را اجرا نخواهد کرد

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به گزارش آمانو از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران تاکید کرد: شورای حکام و گروه 1+5 یا PMD را انتخاب کنند یا برجام را.
کد خبر : 54075

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در نشست علنی امروز -یکشنبه 15 آذر- مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با عرض تسلیت به مناسبت اربعین و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: اربعین ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد که عقول و قلوب را جذب عظمت منطق خویش ساخته است. اربعین نهضت خونبار و جاودانه امام حسین است که روز به روز در پهنای گیتی رو به گسترش است و تا غلبه جبهه حق علیه باطل پیش خواهد رفت.


وی با اشاره به پیاده‌روی روز اربعین ادامه داد: اربعین روز زیارت و زیارت تجدید با میثاق و آرمان‌های سید و سالار شهدا امام حسین(ع) است. حدود 27 میلیون عاشق از سرتاسر دنیای اسلام و ایران اسلامی برای تجدید میثاق به کربلا رفتند و با کمترین مشکل به لطف خداوند در حال بازگشت هستند.


این با تبریک به دولت و ملت عراق از همه دست‌اندرکاران این اجتماع و همایش بی‌نظیر در ایران و عراق قدردانی کرد و گفت: امیدواریم جذبه و شکوه اربعین سرفصل‌های جدیدی در باب ترویج معارف حقه اسلام و نیز انسجام ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان در مجاهدت و مقاومت با ظلم و ظالم به‌وجود آورده باشند.


سبحانی‌نیا در ادامه به موضوع گزارش آمانو از پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و عنوان کرد: پس از چند هفته انتظار گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در موضوع PMD و مسائل ادعایی به شورای حکام ارائه شد. این گزارش در بند 88 تصریح دارد که فعالیت مشکوک هسته‌ای در ایران بعد از سال 2000 و 2009 وجود ندارد.


نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در این‌خصوص در عالی‌ترین سطوح کشور بسیار شفاف،‌ روشن و قاطع است، تاکید کرد: اگر شورای حکام حتی یک پنجره کوچک برای بسته نشدن PMDباقی بگذارد، ایران برجام را اجرا نخواهد کرد و برجام متوقف خواهد شد. شورای حکام و 1+5 با توجه به این گزارش باید بین PMDو برجام یکی را انتخاب کنند.


این نماینده با اشاره به روز 16 آذر و دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو در سراسر کشور را گرامی داشت و گفت: بر حفظ نقش سازنده دانشجو در آرمان‌خواهی و روحیه انقلابی و استکبار‌ستبزی و تلاش برای توسعه همه‌جانبه کشور تاکید می‌کنم.


سبحانی‌نیا با اشاره به وظیفه نظارتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که از سوی مجلس برای این کمیسیون تعیین شد، گفت: در هفته گذشته از سایت نطنز بازدیدی صورت گرفت و در آینده از سایت فردو و آب سنگین اراک بازدید خواهیم کرد و پس از دریافت گزارش از سوی وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوطه نتیجه را به استحضار مجلس می‌رسانیم.


عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه به تیم اقتصادی دولت درخصوص شرایط نامناسب اقتصادی برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر به‌خصوص بازنشستگان تذکر داد و توصیه کرد که عدالت ایجاب می‌کند در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری به‌خصوص در بودجه سال 95 و برنامه ششم جایگاه این اقشار به صورت ویژه و پررنگ مدنظر قرار گیرد.


سبحانی‌نیا ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش درخصوص پرداخت پاداش معوق خدمت فرهنگی بازنشستگان سال 93 اقدام لازم را انجام دهند.


این نماینده از وزارت نفت نسبت به گازرسانی به 110 روستای حوزه انتخابیه تشکر کرد و نسبت به تسریع وصل انشعاب گاز خانگی در این روستاها تذکر داد.


نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت نفت نسبت به تسریع گازرسانی به روستاهای بخش سرولایت و شهر همت‌آباد، همچنین روستای گرماب به دلیل سردسیری این مناطق اقدام کند.


وی ادامه داد: کسبه، اصناف و بازاریان شهرهای نیشابور و فیروزه به دلیل رکود اقتصادی با مشکلات جدی روبرو هستند. از وزارت اقتصاد و دارایی می‌خواهم نسبت به کاهش فشارهای مالیاتی این قشر خدوم برنامه‌ریزی و اقدام جدی به‌عمل آورند.


سبحانی‌نیا از دستگاه نظارتی و اجرایی انتخابات خواست تا نسبت به تبلیغات زودهنگام و هزینه بسیار بالا با منشأ نامشخص و ناسالم برخورد کند.


این نماینده خطاب به وزارت بهداشت و درمان گفت: نسبت به ارتقای دانشکده پزشکی به دانشگاه و کمک به رفع کمبود تخت بیمارستانی با ساخت بیمارستانی 320 تختخوابی مصوب دولت اقدام لازم صورت گیرد. همچنین ضمن تشکر از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم نسبت به آسفالت راه‌های روستایی و آنتی در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه اقدام موثر صورت بگیرد.


نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت کشور و دادگستری نسبت به حل مشکل پدیده شاندیز که بیش از 120 هزار سهامدار دارد، اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته