دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1399 - 13:13

بکارگیری زندانیان در تگزاس برای حمل قربانیان کرونا

با افزایش جان‌باختگان بیماری کووید-19 در شهر ال پاسو ایالت تگزاس، مقام‌های محلی زندانیان را برای جابجایی جنازه‌ها بکار گرفته‌اند.
کد خبر : 540691
تگزاس.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از فاکس نیوز، پس از زیاد شدن ناگهانی تعداد جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در شهر ال پاسو ایالت تگزاس، مقام‌های محلی زندانیان داوطلب را برای جابجایی جنازه‌ها بکار گرفته‌اند.


مقامات محلی اعلام کرده‌اند که در شهر ال پاسو سردخانه‌ها نیز مانند بیمارستان‌ها پرشده‌اند و اکنون زندانیان داوطلب با دریافت دستمزد ساعتی ۲ دلار در جابجایی اجساد کمک می‌کنند. ابتدا بنابراین بود تا زندانیان تنها در روزهای کاری استخدام شوند که اکنون روزهای تعطیل نیز به ساعات کاری آنان افزوده‌شده است.


به نوشته فاکس نیوز، زندانیان از پوشش محافظتی و ماسک برخوردارند و مسئولان ذی‌ربط برای افزایش ظرفیت سردخانه‌ای از ۱۰ سردخانه سیار برای نگهداری اجساد بهره‌برداری می‌کنند.


مقام‌های بهداشتی شهر ال پاسو خبر داده‌اند که در شبانه‌روز گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار جدید شناسایی شده و ۱۵ بیمار نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند. در میان ایالات پنجاه‌گانه آمریکا، تگزاس در رده نخست بیشترین تعداد مبتلایان بیماری کووید-19 قرار دارد.


ریکاردو سامانیِگو قاضی شهر گفت: به کار گرفتن زندانیان نشان می‌دهد که چقدر دستان ما خالی است.


از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ‌بر ۲۵۱ هزار و ۲۵۶ نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته