دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر:

جنبش دانشجویی با سلاح بصیرت از سوء استفاده مجدد از دانشجو و دانشگاه جلوگیری کند

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با صدور بیانیه‌ای، 16 آذر روز دانشجو را گرامی داشت.
کد خبر : 54067

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا در این بیانیه آمده است: شانزدهم آذر سال 1332، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران ، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالتهای امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر ریچارد نیکسون معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان به پا خاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.


شاید آن روز که سنگ فرش‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون سه شهید دانشجو رنگین شد، سردمداران استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار، گمان نمی‌کردند که این روز، نقطه آغازین جنبشی خواهد بود که از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدی‌ها، باکری‌ها و ... به پا خواهند خواست و هیمنه پوشالین امپراتوری شرق و غرب را در هم خواهند شکست.


امروز کمتر ملتی است که روح انسانیت و آزادیخواهی و اسلام گرایی در وجدان آن بیدار نشده باشد. موج عظیم بیداری اسلامی در منطقه که منجر به بهار اسلامی شده است و هر روز شاهد سقوط دیکتاتوران دست نشانده جنایتکاران جهان در این کشورها است، ناشی از روح عزت خواهی، اسلام خواهی و استکبار ستیزی امام روح الله است. اکنون در همه، کالبد اسلام دمیده شده است و از این روست که مستکبرین غربی سعی در به انحراف کشیدن این فریادهای مردمی دارند. اما حضور مردم در صحنه، سمت و سوی دینی جنبش های مردمی و توجه به عزت و کرامت انسانی از دست رفته کشورهای منطقه توسط پادشاهان و حاکمان آن ها سه مؤلفه ی اصلی این موج بیداری از منظر امام خامنه‌ای است. بیداری که از سمت خدا به این مردم به عنوان یک موهبت الهی عنایت شد. آری این همان بیداری اسلامی است که امام خامنه ای آن را به ملت ها مخصوصا ملت های مسلمان بشارت داده بودند و فرمودند: اکنون آمریکا و غرب مستکبر به این جمع بندی رسیده اند که کانون بیداری در برابر نقشه ی حاکمیت آنان بر همه جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه است و اگر با هر ابزاری نتوانند در چند سال آینده نهضت بیداری اسلامی را مهار کنند همه محاسبات آنان برای حاکمیت مطلق بر جهان به هم خواهد خورد و کلان سرمایه داران غربی و صهیونیست از اوج ساقط خواهند شد و امروز شاهد اوج فریادهای ضد نظام سرمایه داری از درون نظام های سرمایه داری هستیم. باید این طور گفت که جنبش وال استریت مدفن نظام لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه داری غرب است. نظام از درون پوسیده آمریکا که در طول تاریخ قدرت گیری، با فریب، توطئه و زورگویی و اشغال نظامی در دنیا همراه بوده، امروز باید این چنین جواب جنایت های خود را ببیند.


اکنون در شرایطی که فتنه‌ها از هر سو نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراگرفته و ناحق در صدد حق جلوه دادن خود است، جنبش دانشجویی به عنوان قشر آگاه جامعه وظیفه‌ای صد چندان بر دوش دارد تا با نصب العین قرار دادن منویات ولی امرمسلمین آیت الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) مبنی بر مسلح شدن و در شرایطی که جنگ سخت دشمن تبدیل به جنگ نرم شده به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با دشمنان داخلی و خارجی با تمام توان از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.


جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و امام شهیدان، جامعه دانشگاهی کشور را به همدلی، یکپارچگی و وحدت در سایه سار ولایت فقیه و تلاش برای پیمودن هر چه بیشتر قله های رفیع علم و فناوری توام با تبعیت از علوم اسلامی و ارزش های اخلاقی و دینی دعوت کرده و سربلندی، عزت و پیشرفت ایران اسلامی را از حضرت حق تعالی خواستار است و اعلان می دارد مبارزه با استکبار تا کور شدن چشم فتنه و خشکاندن ریشه ظلم ادامه دارد و بنا بر بیانات امام امت حضرت روح الله «تا شرک هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته