دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نماینده همدان: تجمیع آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های آزاد و دولتی مغایر روح اصل 44 قانون اساسی است

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در تمامی حوزه ها از جمله مباحث آموزشی و پژوهشی در جهت تقویت بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی حرکت کنیم گفت: تجمیع آزمون دانشگاه های آزاد و دولتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مغایر روح اصل 44 قانون اساسی است.
کد خبر : 54049

یه گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از مجلس نیوز( پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت) امیر خجسته، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو گفت: این طرح شامل مواردی از قبیل تجمیع و برگزار شدن یکجای آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد و دولتی و محول کردن آن به وزارت علوم است و به نوعی در جهت تمرکززایی در حوزه آموزش و پژوهش حرکت می کند.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب با بیان این که سیاست های کلی نظام تمرکززدایی از بخش های دولتی است، تصریح کرد: باید در تمامی حوزه ها از جمله مباحث آموزشی و پژوهشی در جهت تقویت بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی حرکت کنیم ، در حالی که تجمیع آزمون دانشگاه های آزاد و دولتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مغایر روح اصل 44 قانون اساسی است.


خجسته همچنین تصریح کرد:بارها از جانب رهبری تاکید شده است که امور تصدی گرانه دولتی باید به مرور به بخش غیر دولتی واگذار شود.


محدود شدن فرصت قبولی در تحصیلات تکمیلی به یک نوبت از سال


عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خصوص این طرح تاکید کرد:با اجرای این طرح فصت قبولی در تحصیلات تکمیلی به یک نوبت در سال محدود می شود و در عمل شانس داوطلبان کاهش یافته و به نوعی جو روانی جامعه دچار تنش خواهد شد.


نباید فرصت های تحصیلی در شهرستان های کوچک را از بین برد


خجسته هم چنین تصریح کرد: اجرای این طرح باعث می شود تا واحدهای کوچک در شهرستان های کوچک ورشکسته شده و از بین بروند و این فرصت های تحصیلی را در شهرستان های کوچک از بین می برد.


رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور تاکید کرد: بومی گزینی که بارها مورد تاکید قرار گرفته نیز با اجرای این طرح با چالش مواجه می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته