دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1399 - 12:32
تحلیلگر عرب‌زبان در گفتگو با آنا:

ایران آماده هدف قرار دادن زیرساخت‌های اسرائیل در صورت حمله آمریکاست/ قفل شدن بیش از 500 موشک روی تأسیسات صهیونیست‌ها

یک تحلیلگر عرب‌زبان گفت: در صورت حمله به ایران، جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد با بیش از 500 موشک زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.
کد خبر : 540341
hajghasem- 0599 (2)_0.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های پنتاگون ابراز نگرانی کرده‌اند احتمال دارد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای باقی‌مانده و در دوران انتقال قدرت، عملیات نظامی سری یا علنی علیه ایران یا دیگر کشورها انجام دهد.


«اسماعیل النجار»، تحلیل‌گر عرب‌زبان در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: اطلاعات درز کرده از برخی کانال‌های اطلاعاتی و دیپلماتیک غربی و در رأس آن‌ها روسیه، چین و آلمان نشان می‌دهد تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تنش و درگیری نظامی سختی رخ خواهد داد.


وی افزود: در حالی که برخی رسانه‌های آمریکایی از آمادگی ترامپ برای جنگ و درگیری با  کشوری دیگر خبر می‌دهند، به نظر می‌آید ایران آماده مقابله با هرگونه تهدید و جنگی است و پیام خود را به واشنگتن و تل‌آویو رسانده است که هرگونه نقشه و توطئه رئیس‌جمهور شکست‌خورده آمریکا قبل از واگذاری قدرت به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آینده آمریکا می‌تواند منطقه را با جنگی فراگیر مواجه کند.



ترامپ در چهار سالی که رئیس‌جمهور آمریکا بود دستاوردی جز بیکاری، رکود اقتصادی و ناکامی در مقابله با شیوع کرونا بر جای نگذاشت.



این تحلیلگر عرب‌زبان با بیان تحلیل کارشناسان غربی درباره اینکه هرگونه جنگ احتمالی در منطقه می‌تواند سخت‌تر و شدیدتر از جنگ ویتنام باشد، درباره این سؤال که «اگر ترامپ بخواهد بر اقدام نظامی دیوانه‌وار اصرار ورزد، برآیند چه خواهد بود»، عنوان کرد: آنچه مشخص است این است که هرگونه عملیات نظامی، فضای منطقه و حتی در داخل و خارج از آمریکا را با اضطراب و نگرانی مواجه خواهد کرد و بعید به نظر می‌آید ترامپ بخواهد بدون گرفتن مجوز از کنگره و طبعاً خلاف قوانین آمریکا چنین اقدامی انجام دهد.




بیشتر بخوانید:


حماقت ترامپ به‌معنای نابودی اسرائیل است




اسماعیل النجار تأکید کرد: پایگاه‌های نظامی آمریکا در اطراف ایران در چند کشور همسایه همچون افغانستان، ترکیه، عراق، کویت، قطر، امارات، عربستان، بحرین، پادشاهی عمان، جمهوری آذربایجان و در اقلیم کردستان عراق وجود دارند. از میان این کشورها و مناطق، برخی از دولت‌ها اجازه خواهند داد که از خاک‌شان علیه جمهوری اسلامی ایران عملیات نظامی انجام شود که ترکیه می‌تواند جزو این کشورها باشد، زیرا بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا یعنی پایگاه هوایی «اینجرلیک» در آنجا قرار دارد و جنگنده‌های اف-35 پیشرفته در آن مستقر است و حتی گفته می‌شود واشنگتن کلاهک‌های هسته‌ای خود را نیز در آنجا نگه‌داری می‌کند.


وی افزود: باقی کشورها به خود جرئت نمی‌دهند بخواهند به آمریکا اجازه دهند که از خاک خود علیه منافع ایران در عملیات نظامی گسترده استفاده شود. البته برخی کشورها نیز هستند که به‌صورت محرمانه یا غیرمحرمانه وارد عملیات خواهند شد که در میان این کشورها عربستان، امارات و بحرین وجود دارند. به‌طور طبیعی در صورت بروز هرگونه عملیاتی اسرائیل نیز به‌طور علنی مشارکت خواهد کرد.


رونمایی از موشک بالستیک حاج قاسم در سالروز صنعت دفاعی


نجار درباره چگونگی انجام عملیات گفت: انتظار می‌رود موشک‌های آمریکایی از نوع کروز و تام‌هوک از ناو هواپیمابر، سکوهای موشکی و زیردریایی‌ها به‌سمت سایت‌ها و پایگاه‌های بسیار حساس ایران ازجمله مراکز مدرن پژوهش‌های علمی پرتاب شوند و بخشی از آن‌ها نیز می‌توانند سایت‌های تولید موشک‌های بالستیک را در صورت دسترسی هدف قرار دهند. علاوه بر این، بخشی از موشک‌ها نیروگاه‌های اتمی ایران در نوار دریایی و همجوار امارات را هدف قرار می‌دهند و گزینه مناسبی برای جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی هستند.


وی افزود: هدف بعدی آمریکا مقر فرماندهی نیروی دریایی ایران در بندرعباس است. این مقر در مأموریتی ویژه خود را آماده کرده‌ است تا در صورت هرگونه تهدید یا حمله به عمق خاک ایران، فعالیت‌های پدافند دفاع هوایی خود را فعال و از سامانه‌های s300، سامانه ضدموشکی باور373 و سامانه خرداد برای مقابله استفاده کند.


این تحلیلگر عرب‌زبان گفت: گفته می‌شود بانک اهداف آمریکایی شامل 35 هدف در داخل ایران است و بعید به نظر می‌آید بیشتر از این باشد. در هر صورت جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که در هر نقطه و هر زمانی واکنش مناسب و قاطعی به هرگونه تهدیدی انجام دهد.


وی درباره اینکه جمهوری اسلامی چگونه با حملات آمریکا مواجه می‌شود و واکنش چگونه خواهد بود؟ گفت: اطلاعات رسیده از جمهوری اسلامی ایران و مشخصاً از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که یگان‌های موشکی آماده مقابله با هرگونه تجاوز به خاک ایران هستند و مقرهای سپاه پاسداران از ذره ذره خاک این کشور دفاع می‌کنند و مقام‌های ارشد نظامی ایران نیز بارها از آمادگی کامل خود و نیروهای نظامی برای مقابله و ورود به هرگونه جنگ طولانی‌مدت که آمریکا بخواهد در منطقه رقم بزند، خبر داده‌اند.


رویترز: ایران از برنامه موشکی‌اش دست نخواهد کشید


نجار تأکید کرد: ماهیت واکنش ایران می‌تواند در چند مورد خلاصه شود؛ نخست، تقابل پدافند هوایی با اهداف موشکی که گفته می‌شود می‌تواند با سرعت زیاد و قدرت خیره‌کننده انجام شد. دوم، پرتاب نخستین بخش از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن، پیشرفته، دوربرد و دارای کلاهک به سمت سرزمین‌های اشغالی که گفته می‌شود ایران این آمادگی را دارد با بیش از 500 موشک فرودگاه‌های نظامی و داخلی، بنادر، نیروگاه‌های اتمی، سایت‌ها، نیروگاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب، وزارت دفاع، کِنِست (مجلس رژیم صهیونیستی)، مقرهای دریایی در امتداد دریای مدیترانه و دریای سرخ را هدف قرار دهد. در ساعات بعدی نیز ارزیابی می‌شود که ایران بتواند باقی نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات خود قرار دهد.


وی افزود: به موازات نخستین حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، ایران حملات موشکی خود را به سمت پایگاه‌های آمریکا در عراق، عربستان، امارات، قطر، کویت و بحرین انجام می‌دهد و هم‌زمان با این عملیات جنگنده‌ها و پهپادهای انتحاری ایران وارد عملیات می‌شوند.


نجار گفت: همان‌گونه که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان وعده داد، مقاومت آماده هرگونه جنگ جامع با آمریکا و دشمن صهیونیستی در همه محورها و با استفاده از موشک‌های نقطه‌زن است. دبیرکل حزب‌الله همچنین تهدید کرد که آن‌ها تحرکات صهیونیست‌ها را در مناطق لبنان، سوریه و عراق زیر نظر دارند و آماده‌اند با هرگونه اقدام نظامی یا تجاوز به خاک لبنان، عراق، سوریه یا ایران مقابله کنند.


وی عنوان کرد: گروه‌های مسلح عراقی نیز آمادگی خود را برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در خاک خود بعد از وقوع هرگونه حمله‌ای اعلام کرده‌اند. در این میان اقلیم کردستان عراق در صورت واکنش نشان ندادن به اقدام آمریکا می‌تواند تنها بازنده این تقابل نظامی تلقی شود که بهای سنگینی را بابت همکاری با دشمن جمهوری اسلامی ایران، حشدالشعبی و مقاومت پرداخت خواهد کرد.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته