دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 13:33

دومین نشست کمیسیون مشترک اجرای برجام فردا در وین برگزار می‌شود

دومین نشست کمیسیون مشترک اجرای برجام فردا با حضور اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در وین برگزار می‌شود.
کد خبر : 54032

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا، بر اساس این گزارش سید عباس عراقچی، رئیس کمیته اجرای برجام به‌منظور شرکت در این نشست امروز راهی وین شد.


مذاکرات کارشناسی ایران و کشورهای 1+5 به‌منظور اجرای برجام نیز از روز پنجشنبه با حضور جمید بعیدی‌نژاد و کارشناسان سازمان انرژی اتمی کشورمان در وین برگزار می‌شود.


بعیدی‌نژاد در گفت‌وگویی که شب گذشته انجام داده است، یکی از دستور کارهای این نشست را تهیه پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام به‌منظور بسته شدن پرونده موضوعات گذشته و حال ایران عنوان کرده است. به گفته وی، پیش‌نویس قطعنامه با مشورت و گفت‌وگوی مستقیم ایران تهیه می‌شود. امیدواریم به متنی برسیم که ما را به اجرای برجام نزدیک کند.


نشست شورای حکام روز 24 آذرماه برگزار خواهد شد و تعیین زمان آغاز اجرای برجام به قطعنامه‌ای بستگی دارد که در این نشست به تصویب خواهد رسید.


دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در گزارش مربوط به ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که در برنامه هسته ای کشورمان هیچ نشانه‌ای از انحراف به سوی فعالیت های نظامی قابل مشاهده نیست.


اولین نشست گروه اجرای برجام نیز روز 27 مهرماه در وین و در حاشیه نشست حل بحران سوریه برگزار شد.


در نشست فردا قرار است تام شانون به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا حضور یابد. پیش از این سید عباس عراقچی با استفان مان، هماهنگ کننده تیم آمریکا در سفر هفته گذشته به وین دیدار کرده بود.


این احتمال وجود دارد که طی امروز و فردا نیز دیدارهای دو جانبه بین هیأت های ایرانی و آمریکایی برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته