دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وقتی آسیب مالی مسی فراتر از اثرات کرونا می‌شود

جدایی لیونل مسی از بارسلونا حمایت مالی حامی این باشگاه را بیشتر از همه‌گیری ویروس کرونا کاهش خواهد داد.
کد خبر : 540282
01.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا خسارت‌های مالی زیادی به باشگاه بارسلونا وارد شود و کاتالان‌ها همانند بسیاری دیگر از باشگاه‌ها در تلاش هستند تا بیش از این متضرر نشوند اما اتفاقی این باشگاه را تهدید می‌کند که می‌تواند خسارت‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.


نشریه «مارکا» اعلام کرد به اعتقاد کارشناسان بازاریابی ورزشی عدم اطمینان در مورد آینده لیونل مسی برای حمایت مالی در بارسلونا بیش از ویروس کرونا مضر است. تصور می‌شد این باشگاه به خاطر پاندمی ویروس کرونا شاهد کاهش حمایت مالی از خود بود و رقم 55 میلیون یورو تبدیل به 30 میلیون یورو شد چون شرکت «راکوتن» همچون گذشته قابل مشاهده نیست ولی این تنها دلیل نبود.


«راکوتن» رابطه با بارسلونا را با لیونل مسی، لوئیز سوارز و نیمار آغاز کرد. اکنون بارسلونا پیشنهاد تمدید قرارداد را بدون سوارز و نیمار داده است و در مورد ماندن مسی تردید دارد. هنگامی که مارک «راکوتن» را تیم بارسلونا می‌پوشید البسه‌ای که در سراسر جهان فروخته می‌شد با استفاده از چهره مسی بود ولی با شرایط فعلی هیچ مارکی جرات تمدید سه یا چهار سال دیگر را ندارد زیرا آنها ارزش باشگاه را بدون مسی نمی‌دانند.


بزرگترین ضرر بارسلونا که باعث کاهش قرارداد با «راکوتن» شد به این دلیل ایجاد شد که مسی گفت می‌خواهد برود. بسیاری از هواداران فقط طرفداران مسی هستند، همان‌طور که جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید منجر به خرید پوشاک یوونتوس توسط بسیاری از هوداران در جهان شد که تیمشان را تغییر دادند. بارسلونا برای حفظ و افزایش حمایت مالی خود باید قرارداد مسی را تمدید کند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته