دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1399 - 09:00
فیصل مقداد:

راه برای بازگشت پناهندگان سوری به کشور باز است

معاون وزیر خارجه سوریه با انتقاد از استانداردهای دوگانه غربی در خصوص پناهندگان تأکید که همه پناهندگان سوری می‌توانند به کشور بازگردند.
کد خبر : 540117

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق آماده است برای هر آواره‌ سوری که مایل است به کشور خود باز گردد، شرایط مناسبی ازجمله مسکن، آموزش و درمان فراهم کند.


مقداد گفت کنفرانس «بازگشت آوارگان سوریه»، بسیار موفقیت‌آمیز بود و درهای سوری به روی تمامی آوارگان باز است تا «باهم کشور را بسازیم».


وی خاطرنشان کرد، عدم مشارکت کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا در این کنفرانس، نشانگر، استاندارهای دوگانه آنان است... چراکه کشورهای غربی خواستار بهره‌برداری غیراخلاقی از برگه  آوارگان سوری هستند.


این مسئول سوری بابیان اینکه این کنفرانس، غرب را رسوا کرد، تصریح کرد، انتخابات ریاست جمهوری سوریه نیز باید بر اساس اصول معین، در زمان خود برگزار شود.


این کنفرانس از روز چهارشنبه هفته جاری در دمشق آغاز شد و پنجشنبه (روز گذشته) به کار خود پایان داد. در این کنفرانس ۲۷ کشور حضور داشتند.


در بیانیه پایانی این کنفرانس، بر بازگشت آوارگان سوریه و حمایت از تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت تأکید شد.


شرکت‌کنندگان در این نشست اعلام کردند که باید جنگ علیه تروریسم تا زمان نابودی کامل گروه‌های تروریستی ادامه پیدا کند، ولی بحران سوریه، راهکار نظامی ندارد، بلکه راهکار سیاسی راهگشاست که مردم سوریه هدایت آن را بر عهده داشته باشند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: فیصل مقداد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته