دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 10:54

دفاع جان کری از مذاکرات هسته‌ای در کنگره

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، با انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت منتقدان توافق هسته‌ای ایران نمی‌دانند از چه چیزی صحبت می‌کنند.
کد خبر : 5398

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از «فرانس ۲۴»، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در کنگره از مذاکرات هسته‎ای با جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد. جان کری ضمن انتقاد تلویحی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، گفت: مخالفت با توافق احتمالی با ایران در موضوع هسته‎ای اشتباه است، زیرا از سوی افرادی مطرح می‌شود که نمی‌دانند این توافق چگونه خواهد بود.


وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: هر کسی که اکنون مخالفت می‌کند و می‌گوید با هر نوع توافقی با ایران مخالف است، چیزی درباره این توافق احتمالی نمی‌داند.


وزیر امور خارجه آمریکا افزود: هنوز توافقی با جمهوری اسلامی ایران حاصل نشده است و به مخالفان توافق توصیه می‌شود منتظر بمانند و ببینند که مذاکرات هسته‎ای به کجا می‌رسد.


وی همچنین در خصوص مقاله منتشرشده در آسوشیتدپرس در روز سه‌شنبه گفت چیزهایی که می‌خوانید را باور نکنید.


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، دوشنبه شب پس از پایان مذاکرات هسته‎ای در ژنو در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر صداوسیما، با بیان اینکه جزئیات، وقت مذاکره‏‎کنندگان را گرفته است، اظهار کرد: اگر نتوان در جزئیات به توافق رسید، سخت است که بتوان درباره یک توافق جامع هسته‎ای صحبت کرد.


وزیر امور خارجه افزود: درباره برخی موضوعات گام‌هایی رو به جلو برداشته شده است، اما در ‌‌نهایت توافق به شکل یک مجموعه جزئیات و نکات ریز خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته