دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 10:10

وزارت دفاع روسیه: آمریکا مسیرهای انتقال نفت داعش را می شناسد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا از ابزارهای فنی کافی برخوردار است تا بتواند درباره صادرات نفتی داعش به ترکیه تحقیق کند و اطلاعاتی در اثبات مسیرهای این صادرات به‌دست آورد.
کد خبر : 53949

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در واکنش به ادعای دولت آمریکا درباره مشاهده نشدن تانکرهای نفتی در فایل‌های استنادی روسیه، به شرکای آمریکایی توصیه کرد تا ویدئوهای دریافتی از پهپادهای خود را با دقت نگاه کنند.


وی گفت: این پهپادها به‌طور دائمی بر فراز مرز سوریه و ترکیه و میدان‌های نفتی تحت کنترل تروریست‌ها پرواز می‌کنند.


«کوناشنکوف» خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، به تازگی تعداد پهپادها و هواپیماهای آمریکایی در این منطقه سه برابر شده است و برای انجام بسیاری از پروازهای آنها، غالبا از پایگاه هوایی «اینجرلیک» در ترکیه استفاده می‌شود.


پیشتر روسیه نسخه‌ای از اطلاعات و مستندات تهیه شده به‌وسیله وزارت دفاع درباره تجارت نفتی داعش و ترکیه را به آمریکا تحویل داده بود.


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از دریافت این اسناد، در نشستی از موثق بودن اطلاعات و مستندات ارائه‌شده روسیه خبر داد، ولی گفت: در این ویدئوها عبور تانکرهای نفتی از مرز سوریه با ترکیه دیده نمی‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته