دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همایش جوان، ازدواج و دغدغه‌های پیش رو

دهنوی در واحد بندرعباس: اعتقاد، مذهب، خانواده و فرهنگ چهار اصل مهم همتایی در ازدواج است

همایش جوان، ازدواج و دغدغه‌های پیش رو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور استاد و روانشناس مباحث ازدواج برگزار شد.
کد خبر : 5389

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام محمد دهنوی در جمع دانشجویان این واحد دانشگاهی با توجه به اهمیت رعایت اصل همتایی در امر ازدواج گفت: جوانان باید پیش از ازدواج به دنبال گزینه همتای خود که در زمینه‌های اعتقادی، مذهبی و طبقاتی هم‌خوانی دارد، باشند و نباید تحت تاثیر فریب رابطه‌های عاطفی در جامعه قرار گیرند.


وی از اعتقاد، مذهب، خانواده و فرهنگ به عنوان چهار اصل مهم همتایی در ازدواج یاد کرد و گفت: تجربه نشان داده است که فاصله اعتقادی و مذهبی زوج موجب می شود تا اختلافات زیادی در زندگی مشترک نمایان شود که گاهی با نفرت و طلاق پایان می یابد.








دهنوی: تجربه نشان داده است که فاصله اعتقادی و مذهبی زوج موجب می‌شود تا اختلافات زیادی در زندگی مشترک نمایان شود که گاهی با نفرت و طلاق پایان می یابد

وی یکسان بودن اعتقاد و مذهب را یکی از مسایل مهم وتاثیرگذار در زندگی زناشویی یاد کرد و گفت: برخی جوانان با بی توجهی و عدم رعایت این اصول و با ازدواج نادرست زمینه اختلافات را برای خود و خانواده فراهم می سازند.


این روانشناس گفت: خانواده و فرهنگ از دیگر مسایلی است که جوانان باید در انتخاب همسر آینده خود در نظر بگیرند و سعی کنند با بررسی و تحقیق در این زمینه خانواده هم‌تراز خود را بیابند و پس از گذشت چند ماه از آشنایی با خانواده و فرد مورد نظر زندگی مشترک خود را آغاز کند.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌‌وگو با آنا هدف از برگزاری این همایش را آشنایی دانشجویان با اصول ازدواج دانست و گفت: فهم، درک و انتخاب صحیح موجب ایجاد و تحکیم بنیان خانواده می شود و نوید بخش زندگی شیرین همراه با موفقیت است.


حجت الاسلام حسن زارعی افزود: دانشجویان باید توجه داشته باشند تا در امر ازدواج عجولانه تصمیم نگیرند و فریب رابطه‌های عاطفی را نخورند و با اطلاعات کامل و دقیق پا به این مرحله از زندگی بگذارند.


این همایش با طرح سوالاتی از سوی دانشجویان همراه بود که با پاسخ جامع و کامل ادامه یافت.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد بندرعباس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته