دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 08:30
دفاع سرمربی تیم ‌ملی‌ و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی نو‌جو‌ا‌نان از حسین رضازاده

فدراسیون قبل در ناکامی تیم ملی در آمریکا مقصر نیست/ تیم از نظر فنی مشکل داشت

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی گفت: کسب 5 سهمیه به عملکرد قابل قبول تیم در سال 2014 مربوط می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع منصفانه نیست که تمامی مشکلات و ناکامی های تیم را به فدراسیون قبلی ربط دهیم.
کد خبر : 53871

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی هیوستون آمریکا یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود را داشت و در رتبه پانزدهم جهان قرار گرفت.


محمدحسین برخواه درخصوص کسب نتایج ضعیف و اوت شدن سه وزنه بردار کشورمان در رقابت‌های جهانی وزنه برداری به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «متاسفانه عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری‌ در این مسابقات قابل قبول نبود و با توجه به اینکه امسال، سال قبل از المپیک است انتظار می‌رفت که وزنه‌برداران با آمادگی بیشتری در این مسابقات حضور پیدا کنند. البته با توجه به اتفاقاتی که قبل از اعزام تیم به آمریکا افتاد و سه مهره اصلی تیم ایران در این مسابقات حضور نداشتند پیش بینی این نتیجه را داشتیم.»


سرمربی تیم ‌ملی‌ و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی نو‌جو‌ا‌نان گفت: «اگرچه فدراسیون وزنه برداری تمهیدات خوبی برای ملی پوشان در نظر گرفته بود و قبل از اعزام هم چندین اردوی تدارکاتی جهت آمادگی برای آنها برگزار کرده‌ بود، اما عملکرد وزنه‌برداران و به خصوص اوت کردن سه وزنه بردار باتجربه در این مسابقات نشان داد که تیم از نظر فنی مشکلاتی داشت و باید هر چه سریعتر آنها را برطرف کنیم. در کل فکر می کنم تیم با همین نفرات هم می‌توانست نتیجه‌ بهتری بگیرد.»


وی ادامه داد: «اکنون تیم وزنه برداری با کسب پنج سهمیه جواز حضور در المپیک ریو را کسب کرده‌ است که البته این تعداد سهمیه هم به امتیاز تیم وزنهبرداری در سال 2014 بازمی‌گردد. خوشبختانه تیم در رتبه بندی جهانی سال 2014 جایگاه خوبی به دست آورد که ماحصل آن هم اکنون کسب پنج سهمیه برای المپیک ریو است.»


برخواه درباره برخی اظهارات مبنی بر مقصر بودن فدراسیون قبل در ناکامی تیم ملی وزنه برداری اظهار کرد: «متاسفانه منتقدان به این موضوع توجه ندارند که هم اکنون کسب پنج سهمیه به عملکرد قابل قبول تیم در سال 2014 مربوط می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع منصفانه نیست که تمامی مشکلات و ناکامی های تیم را به فدراسیون قبلی ربط دهیم. باید قبول کنیم فدراسیون قبل در ناکامی تیم ملی وزنه برداری مقصر نیست.»


قهرمان سابق وزنه برداری در مورد نگرانی‌هایی که در مورد عدم نتیجه گیری تیم ملی وزنه برداری در المپیک وجود دارد، گفت: «در المپیک کار سخت‌تر می‌شود و فشار روانی بر روی ورزشکار و مربی بیشتر از مسابقات جهانی است. البته نفرات اصلی ما با تجربه هستند و ان‌شا‌ء‌الله در المپیک بتوانند نتایج بهتری بگیرند.»


برخواه در پایان به فاصله زیاد بین مصدومان تیم ملی و جایگزینان آنها اشاره کرد و گفت: «شاید یکی از علت‌های ناکامی تیم ملی وزنه برداری همین فاصله زیاد نفرات اصلی تیم با جایگزینانشان بود. زمانی که مهره‌های اصلی به هر دلیلی مسابقات را از دست دادند جایگزینان آنها نباید از نظر رکوردی فاصله زیادی با هم داشته باشند که متاسفانه این موضوع در تیم ملی دیده شد. به اعتقاد من کادر فنی باید وزنه‌بردارانی را به تیم دعوت می‌کرد که از نظر جسمانی آمادگی بالایی داشتند، به عنوان مثال اگر محسن داوودی و عماد باقری به تیم ملی دعوت می‌شدند قطعا با آمادگی که داشتند این تیم با مدال های بیشتری بر می گشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته