دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 16:40
صابری:

مهمترین‌ رسالت‌ جنبش‌ دانشجویی‌عدالت‌خواهی‌ است

دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان مهمترین‌ رسالت‌ جنبش‌ دانشجویی‌ را عدالت‌خواهی‌ دانست و اظهار کرد: روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.
کد خبر : 53867

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت روز دانشجو در جمع رئیس و معاونین آموزشکده سما واحد رشت گفت:16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.


وی با تأکید بر نقش دانشجویان در توسعه کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در همین راستا، افق 1404 را برای ایران اسلامی ترسیم کرده اند و دانشجویان در این چشم انداز نقش اساسی ایفا می کنند زیرا بدون تنظیم منابع انسانی تحصیل کرده نمی توانیم به این افق دست یابیم.


صابری مستقل و مردمی بودن، عدالتخواهی و استکبار ستیزی را سه آرمان مهم دانشجو برشمرد و افزود: در شرایط پیش آمده پس از انقلاب، پاسداری از نظام نوپای اسلامی، تلاش برای آبادانی و پیشرفت بخش‌های مختلف کشور و مقابله با توطئه‌های گوناگون استکبار جهانی و ایادی داخلی آن، از افتخارات ارزشمند جنبش دانشجویی محسوب می‌شود.


وی گفت: دانشجو با سرلوحه قرار دادن آرمان‌های اسلامی و ملی خویش، وظیفه دانش پژوهی، تعمق، نوآوری علمی و تلاش در راستای اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را هرگز از منظر خویش دور نخواهد ساخت.


معاون سما واحد رشت با بیان اینکه دانشگاه یکی از اصلی‌ترین کانــــون‌های تحول عمیق اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به شمار می‌رود، افزود: علم آموزی مهمترین وظیفه دانشجویان است و منظور از این علم، علمی است که به افراد بصیرت و آگاهی دهد و در زندگی فرد موثر باشد.


وی ابراز امیدوارى کرد که دانشجویان مجموعه سما استان گیلان با ترویج نظام اقتصاد کاربنیان در سما، زمینه اشتغال خود و رونق فعالیت‌هاى سما را به دنبال داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته