دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر صنعت خبر داد؛ افت 10 درصدی صادرات کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت بهره‌گیری هرچه بیشتر از دانش صادرات در توسعه اقتصادی کشور گفت: دراین راه باید با استفاده از استادان و کارشناسان مجرب، به تربیت کارشناسان صادرکننده اقدام کرد.
کد خبر : 53832

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز با بیان اینکه باید آموزش نیروهای انسانی و دانشگاهی را برای توسعه هر چه بیشتر صادرات و اقتصاد کشور مدنظر قرار دهیم، افزود: توجه به دانش صادرات موضوعی است که در این بین نباید از نظرها دور شود چراکه امروزه استفاده از مدیر و کارشناس صادرات در رشته‌های خاص، ‌توسعه هرچه بیشتر اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.


وی تصریح کرد: یکی از زمینه‌هایی که اتاق‌های بازرگانی می‌توانند نقش موثری در آن داشته باشند، تربیت کارشناسان صادرات است.


نعمت‌زاده با بیان اینکه به علت سیاست‌های وادراتی سال‌های گذشته به واردکننده تبدیل شده بودیم، بیان کرد: شرایط کنونی کشور که ما را به سمت توسعه صادرات سوق می‌دهد و باید مطابق با اهداف صادراتی امروز خود پیش رویم.


به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای دنیا برای ورود به اقتصاد ایران در حال مسابقه و رقابت با یکدیگر هستند.


نعمت‌زاده افزود: استفاده از توانمندی داخلی، توسعه صادرات و برون‌گرایی، سه محور اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شوند.


وی ادامه داد:‌ در سال گذشته صادرات ما ۵۰ میلیارد دلار بوده و امسال در ۸ ماهه به ۲۹.۷ میلیارد دلار رسیده است.


به گفته وی؛ به دلیل افت قیمت‌ها در بازار جهانی و محدودیت در صدور برخی مواد خام، ‌این رقم ۱۰ درصد افت صادرات را نشان می‌دهد و این در شرایطی است که طی ۱۰ سال آینده باید صادرات سه تا چهار برابر افزایش پیدا کند و به 200 میلیارد دلار برسد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت به آغاز همکاری 3 بانک ایرانی و ایتالیایی بعد از اجرای برجام اشاره کرد و گفت: اخیراً سه بانک ایتالیایی با سه بانک ایرانی تفاهم‌نامه امضاء کردند و همچنین با فرانسه هم در مسائل مالی در حال نهایی کردن قراردادهای این چنینی هستیم.


وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های مشترک باید منجر به افزایش کیفیت تولیدات داخلی و صادراتی شدن آنها شود و در این راه همانطور که ما بازارهای خود را در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دهیم، آنها نیز باید بازارهای خود را در اختیار ما قرار دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته