دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مصدق، نماینده رییس دانشگاه آزاد در هیأت نظارت بر تشکل‌های استان البرز شد

مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌های سیاسی– اسلامی دانشجویان و استادان استان البرز معرفی شد.
کد خبر : 53782

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد کرج در مراسم معارفه نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌های سیاسی– اسلامی دانشجویان و استادان استان البرز گفت: براساس تغییراتی که با اجرای طرح تجمیع ۲ و چارت‌های سازمانی در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد به دلیل حذف معاونت هماهنگی از استان‌ها و لزوم حضور یک فرد به عنوان نماینده ریاست دانشگاه در استان‌ها برای هماهنگی تشکل‌های سیاسی – اسلامی دانشجویان و اساتید با تشکیل یک هیأت نظارت سه نفره امر نظارت و هماهنگی تشکل‌های واحدهای دانشگاهی و سازمان مرکزی را بر عهده می‌گیرد.


بهروز میرزا با معرفی دکتر علیرضا مصدق به عنوان نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌های سیاسی– اسلامی دانشجویان و استادان استان البرز وی را فردی دانشگاهی با سوابق درخشان در امور اجرایی نام برد و افزود: سیاست دانشگاه بر این است که فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان و استادان در قالب این تشکل‌ها و در چارچوب ضوابط و قوانین شکل گیرد و دانشجویان و استادان بتوانند به گفتمان، فعالیت و نقد بپردازند.


وی با توجه به تشکل‌های موجود در این دانشگاه، کیفیت عملکرد این تشکل‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: از این پس هیأتی سه نفره شامل رئیس واحد دانشگاهی، نماینده مقام معظم رهبری و نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور تشکل‌ها بر فعالیت این تشکل‌ها نظارت خواهد داشت و این امر می‌تواند راهگشای مسیر روشن و نگرشی جدید در یافتن جایگاه مناسب فعالیت این تشکل‌ها و بیان اهمیت آن در سطح دانشگاه باشد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاهی استان البرز نیز با بیان سخنانی درباره آزادمردی و آزاد منشی سیدالشهدا (ع) به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری پرداخت که ایشان زیارت کربلا را یک حسنه نامیدند و آرزو کردند که‌ای کاش من هم می‌توانستم با پای پیاده این مسیر را طی کنم و به آرزوی خود برسم.


حجت الاسلام امن الله فرید با تاکید بر لزوم حرکت تشکل‌ها در چارچوب قوانین و مقررات گفت: این امر بسیار مهم است چرا که در غیر این صورت معضلاتی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.


وی افزود: از یک سو تشکل‌ها باید حمایت شوند و براساس روند طبیعی خود حرکت کنند و مقطعی نباشند و از سوی دیگر باید به جوانان جامعه اعتماد کرد و با هدایت و راهنمایی درست، در تربیت صحیح مدیران آینده جامعه نقش خود را ایفا کنیم.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج با توجه به نزدیکی انتخابات گفت: اطلاع رسانی، آگاهی و هدایت در مسیر جمهوری اسلامی باید صورت بگیرد و وظیفه مسئولان دانشگاه این است که اجازه بدهند در دانشگاه دیدگاه‌های مختلف سیاسی مطرح شود و درست‌ترین و بهترین آنها انتخاب شود. اصل اول دانشگاه آموزش علمی و تهذیب نفس است و سایر مطالبات دانشجویان به صورت همراه آموزش است و انتظار می‌رود برای نیروی‌های مخلص و خدوم فضای خدمت ایجاد شود.


مسجد واحد کرج می‌تواند مرجع بزرگ‌ترین مراسم مذهبی و فرهنگی شهر کرج باشد


فرید: از یک سو تشکل‌ها باید حمایت شوند و براساس روند طبیعی خود حرکت کنند و مقطعی نباشند و از سوی دیگر باید به جوانان جامعه اعتماد کرد و با هدایت و راهنمایی درست، در تربیت صحیح مدیران آینده جامعه نقش خود را ایفا کنیم

نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌های سیاسی– اسلامی دانشجویان و استادان استان البرز با بیان اینکه حساسیت‌ها درباره دانشگاه آزاد اسلامی بسیار است و امیدواریم در هیأت‌های مذهبی، کرسی‌های آزاد اندیشی، اجرای مصوبه انقلاب فرهنگی و بخشنامه ریاست عالیه دانشگاه در باره تشکل‌های سیاسی درست و مناسب فعالیت کنیم.


دکتر علیرضا مصدق افزود: با توجه به فضا و امکانات جغرافیایی و اجرایی مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج می‌تواند مرجع بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مراسم مذهبی و فرهنگی شهر باشد.


وی از همه دست اندرکاران تشکل‌های دانشجویی و استادان خواست در محیط دانشگاه با ایده و هماهنگ قدم بگذارند و به مراجع ذیربط مراجعه کنند تا دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه نیز همانند تحصیلات تکمیلی شاهد ارتقای شایسته و درخور باشیم.


می‌توان از سرمایه دانشگاهی در امور تشکل‌های سیاسی و اسلامی در چارچوب قوانین استفاده کرد


مدیرکل امور سیاسی استانداری البرز نیز با سخنانی بر لزوم وجود فعالیت سیاسی و اجتماعی در قالب فعالیت‌های سیاسی و صنفی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: استان البرز یکی از قومی‌ترین استان‌های کشور از نظر حضور اقوام مختلف در استان است و این فضای فراگیر خود زمینه ساز یک برنامه ریزی دقیق در امور اجتماعی و سیاسی است.


دکتر علیرضا لطفی استان البرز را یکی از قطب‌های بزرگ علمی دانشگاهی با حضور بیش از ۱۵۰۰۰۰ دانشجو عنوان کرد و گفت: در این میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز با حضور بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو جایگاه ویژه‌ای را در این استان داراست.


وی ابراز امیدواری کرد با نوع نگرش و دقت نظری که در مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به ویژه در میرزا، فرید و مصدق وجود دارد می‌توان از سرمایه دانشگاهی در امور تشکل‌های سیاسی و اسلامی در چارچوب قوانین درست استفاده کرد و از ظرفیت‌های موجود به درستی بهره برد.


لطفی تصریح کرد: از اینکه دانشجویان فعالیت سیاسی و اجتماعی داشته باشند نگرانی نداریم و این خود آماده‌سازی جامعه برای حضور جامعه در فعالیت‌های مهمی همچون انتخابات است.


در ادامه نیز حاضران، پرسش‌ها و مسائل خود را درباره نحوه عملکرد در واحدهای دانشگاهی خود مطرح کرده و پاسخ‌ها و راهکارهای لازم را دریافت کردند.


واحد کرج پذیرای دانشجویان در عرصه‌ فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اسلامی در چارچوب قانون و ضوابط است


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج نیز اظهار کرد: این معاونت بتواند همکاری مناسبی با تشکل‌های دانشجویان و استادان و همچنین با استانداری داشته باشد.


دکتر حسین صدیق با تاکید بر مرور تمامی بخشنامه در این معاونت افزود: تشکل‌های دانشجویی که در واحد کرج وجود دارد نسبت به وسعت این دانشگاه و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی که دارد کافی نیست.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد کرج سعی بر این دارد که در قالب مسابقات ورزشی، فعالیت‌های فرهنگی، مراسم مذهبی و اقدامات تبلیغاتی نظیر چاپ بروشور، بنر و فراخوان در بین دانشجویان علاقمند اطلاع رسانی کند.


وی گفت: دانشگاه پذیرای حضور تمامی دانشجویان علاقمند در عرصه‌های فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اسلامی در چارچوب قانون و ضوابط است.


صدیق با تاکید بر دیدگاه‌های باز و روشن میرزاده در این باره افزود: با در نظر گرفتن بودجه فرهنگی این دانشگاه، امکان فعالیت تشکل‌ها، کانون‌ها و نشریات مذهبی و دانشجویی وجود دارد و کافی است راه به دانشجویان نشان داده و بر کار آنان نظارت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته