دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خطر حذف از آسیا، بیخ گوش باشگاه استقلال و پرسپولیس

مسئول حرفه‌ای‌سازی سازمان لیگ: بهتر است کمی صبر کنیم/ محرومیت سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان غیرمنتظره است

مشکلات سرخابی‌های پایتخت در امر باشگاه‌داری ممکن است به تعلیق این دو باشگاه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا منجر شود.
کد خبر : 53768

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، یکی از مباحثی که اخیرا در محافل خبری مطرح شده بحث باطل شدن مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرط کسب سهمیه آنها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است. مدیریت دولتی در این دو باشگاه، عدم اجرای قانون تجارت در استقلال و پرسپولیس، دیون معوقه انباشته (بدهی کلان) و عدم ارایه اسناد حرفه‌ای از سوی مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چهار دلیلی است که گفته می‌شود با استناد به آنها سرخابی‌ها در صورتی که بتوانند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند نمی توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.


سهیل مهدی مسئول حرفه‌ای سازی سازمان لیگ درباره اینکه این موضوع تا چه اندازه صحت دارد و سرخابی‌های پایتخت چه راهی برای رهایی از این مشکلات دارند به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «بیان کردن چنین مبحثی خیلی جالب و البته عجیب است چرا که هنوز قرعه‌کشی رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت نگرفته و در چنین شرایطی حرف از محرومیت سرخابی‌ها از شرکت در لیگ قهرمانان آسیا غیرمنتظره است چرا که هنوز از سوی AFC سوالی در مورد این دو باشگاه مطرح نشده که ما بخواهیم پاسخ آن را بدهیم.»


وی ادامه داد: «بهتر است کمی صبر کنیم تا رقابت‌های این فصل به پایان برسد و ببینیم استقلال و پرسپولیس می‌توانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند، بعد در این مورد صحبت کنیم. ضمن اینکه مشخص نیست AFC در فصل آینده چند سهمیه به فوتبال ایران می‌‌دهد که ما بخواهیم از حالا به فکر شرایط نه تنها سرخابی‌های پایتخت بلکه تمامی تیم‌های لیگ برتری باشیم. به اعتقاد من نباید از الان با ایجاد حاشیه برای دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران فضایی ایجاد کنیم که بسیاری تصور کنند کنفدراسیون فوتبال آسیا راضی به صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال و پرسپولیس نیست. آنها اگر چنین مجوزی را نداشتند پیش از این از سوی AFC به مشکل برمی‌خوردند.»


وی در ادامه در خصوص شرایط دیگر باشگاه‌های ایرانی گفت: «در دوره‌های گذشته تمامی باشگاه‌های ایرانی که موفق شده بودند به رقابت‌های باشگاهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، شرایط لازم را فراهم کرده بودند و مطابق سلیقه AFC عمل کردند. بعد از این هم کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمامی باشگاه‌های آسیایی حاضر در این رقابت‌‌ها شرایط کسب مجوزهای لازم را اعلام می‌کند تا آنها با فراهم کردن شرایط موجود، خود را آماده حضوری قدرتمندانه در بازی های آسیایی کنند.»


سهیل مهدی در واکنش به اظهارنظر مدیرعامل باشگاه ملوان که گفته بود این باشگاه اگر در رقابت‌های لیگ برتر هم سهمیه آسیایی بگیرد به دلیل کمبود امکانات نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند و احتمالا تیم دیگری جانشین این تیم خواهد شد، گفت: «اینکه رضاییان مدیرعامل مدیر باشگاه ملوان گفته که این باشگاه آمادگی میزبانی برای تیم‌های آسیایی را ندارد نشان از نگرانی‌های بوده که او داشته است. وی احساس کرده که باید هزینه های زیادی را انجام دهد و ورزشگاه مورد نیاز AFC را نمی‌‌تواند تامین کند. این مشکلات قابل حل شدن است. از آنجایی که ملوان امسال در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد خوب این باشگاه از سوی اسپاسر قدرتمندی حمایت نمی‌شود و در نتیجه مشکلات مالی این تیم زیاد شده است. مطمئن باشید که ملوان در صورت کسب سهمیه آسیایی توسط اسپانسرهای قدرتمند حمایت می‌شود و مشکل ورزشگاه این باشگاه نیز با حمایت‌هایی که از سوی استان گیلان انجام خواهد داشت، برطرف می‌شود. ما هم به نوبه خود تلاش خواهیم کرد تا مسئولیت‌هایی که برعهده داریم را به درستی انجام دهیم.»


مسئول حرفه‌ای‌سازی سارمان لیگ خاطرنشان کرد: «اگر هم قرار باشد باشگاهی بنا به دلایلی که به خودش مربوط می شود و از عهده ما خارج است از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دهد مسائلی که می‌تواند حتی به جریمه آن باشگاه منجر شود را AFC تعیین می‌کنند. ما فقط سلسله مراتب اداری تیم جانشین را پیگیری می‌کنیم تا حداکثر استفاده را از سهمیه کسب شده ببریم. هر چند بعید می‌دانم که چنین اتفاقی برای باشگاه ملوان رخ دهد. ما چند فصل پیش صبای قم را در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا داشتیم بدون آنکه به مشکلی بخوریم شاهد میزبانی نماینده کشورمان بودیم؛ به رغم اینکه نماینده کشورمان در همان بازی حذف شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته