دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 11:24
به‌دنبال تهدید به حملات تروریستی

حریم هوایی تونس به‌روی پروازهای لیبی بسته شد

دولت تونس به‌ دنبال حمله انتحاری به اتوبوس حامل گارد ریاست‌جمهوری این کشور و سپس اعلام حالت فوق‌العاده یک ماهه، از وضع محدودیت در پروازهای هوایی میان تونس و لیبی خبر داد.
کد خبر : 53750

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از روزنامه «رای‌الیوم»، دولت تونس اعلام کرد: از امروز شنبه فرودگاه بین‌المللی «قرطاج»‌ مجوز فرود پروازهای از مبدا لیبی را صادر نمی‌کند.


مدیر روابط عمومی پایانه‌های فرودگاهی تونس در این‌باره گفت: فرودگاه «صفاقس» واقع در جنوب لیبی، تنها فرودگاه در لیبی خواهد بود که می‌تواند اقدام به جابه‌جایی مسافر میان دو کشور کند.


وی درباره مدت محدودیت اعمال‌شده برای پروازهای هوایی از مبدا لیبی جزئیاتی بیان نکرد ولی گفت که این موضوع در چند نامه به اطلاع طرف لیبیایی رسیده است.


مرز زمینی میان تونس و لیبی از حدود 15 روز پیش به‌دنبال دستور رئیس‌جمهوری تونس درباره اعلام وضع فوق‌العاده یک ماهه در این کشور، بسته شده است. این هشدار به‌دنبال وقوع حادثه تروریستی برای اتوبوس حامل نیروهای امنیتی گارد ریاست‌جمهوری تونس در پایتخت این کشور داده شده است.


در حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست‌جمهوری تونس 12 نفر کشته و دو نفر مجروح شدند. گروه داعش مسئولیت این حادثه را برعهده گرفته است.



انتهای پیام/

برچسب ها: حملات تروریستی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته