دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 11:12

سفر «اولاند» به قبرس برای بررسی مبارزه با تروریسم

رئیس‌جمهور فرانسه در سفری کوتاه‌ به قبرس رفت تا علاوه بر بازدید از محل استقرار ناو هواپیمابر «شارل دوگل»، با مقام‌های قبرسی به بررسی مبارزه با تروریسم و افزایش همکاری‌های دوجانبه بپردازد.
کد خبر : 53735

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه عصر روز گذشته (جمعه) در به‌طور غیرمنتظره‌ای راهی قبرس شد تا با نیروهای نظامی فعال در ناو هواپیمابر «شارل دوگول» دیدار کند و از وضع استقرار آن در منطقه مطلع شود.


«اولاند» در شهر «لارنکا» دیداری کوتاه با «نیکوس آناستاسدیاس» رئیس‌جمهور قبرس داشت و از وی بابت حمایت‌هایش از فعالیت‌های نظامی فرانسه در منطقه علیه گروه داعش در سوریه قدردانی کرد.


تلویزیون رسمی قبرس اعلام کرد: دو رئیس‌جمهوری در دیدار با یکدیگر درباره موضوعاتی همچون مبارزه با تروریسم و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند. همچنین اختیار ارتش فرانسه برای استفاده از پایگاه هوایی «اندریاس باباندریو» واقع در جنوب‌غربی قبرس ازجمله موضوعات رایزنی‌های دو طرف بود.


«اولاند» پس از انجام دیدار با مقام‌های قبرس با یک فروند بالگرد به فرودگاه «لارنکا» منتقل و از آنجا با یک فروند هواپیمای «فالکون» راهی پاریس شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته