دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفری به آنا خبر داد:

ارائه ۲۹ طرح پژوهشی از سوی اعضای هیات علمی واحد کاشمر در یک سال اخیر/ دفاع 53 پایان‏‌نامه ارشد و ‌دکتری

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با تشریح فعالیت‌های پژوهشی این واحد گفت: در یک سال اخیر ۲۹ طرح پژوهشی از سوی اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی ارائه شده است.
کد خبر : 53727

دکتر محمد جعفری در آستانه فرا رسیدن هفته پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: واحد کاشمر توانسته است گام‌‏های مهمی در راستای اهداف عالی دانشگاه در حوزه مسایل تحقیقاتی و پژوهشی بردارد. اکنون ۱۵ آزمایشگاه و ۹ کارگاه با مساحتی نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ متر به برگزاری دروس عملی دانشجویان از مقاطع کاردانی تا دکتری اختصاص یافته است.


وی با تاکید بر این نکته که قریب سه هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در ۳۶ رشته از خدمات این مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی بهره‏‌مند هستند، گفت: سعی کردیم چیدمان این فضا بر اساس گروه‌های آموزشی باشد. در همین راستا اقدام به تجمیع آزمایشگاه‏‌های رشته پرستاری کرده و اقدام به تشکیل مرکز مهارت‏‌های بالینی کردیم.


جعفری یادآور شد: همزمان بحث ارتقای کمی و کیفی کتابخانه مرکزی دانشگاه را در دستور کار قرار دادیم، اکنون شاهد فعالیت کتابخانه‌‏ای با ۴۵ هزار جلد کتاب، ۱۵۰ عنوان نشریه به زبان‏‌های فارسی، انگلیسی و عربی، ۸۰۰ عنوان کتاب دیجیتالی و نرم‌‏افزار، ۵۰۰ عنوان پایان‏‌نامه و نرم‌افزار نمایه هستیم.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با توجه به این مهم که هرگونه توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی، بدون پرداختن به امر پژوهش، با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود، افزود: در یک سال اخیر ۲۹ طرح پژوهشی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد کاشمر ارائه شده است. از این تعداد هفت طرح به اتمام رسیده است و بقیه در مراحل مختلف اجرا به سر می‌‏برند. در پایان یک سال اخیر شاهد دفاع ۴۹ پایان‏‌نامه ارشد و چهار پایان‏‌نامه دکترا هم بودیم.


جعفری: در یک سال اخیر ۲۹ طرح پژوهشی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد کاشمر ارائه شده است از این تعداد هفت طرح به اتمام رسیده است و الباقی در مراحل مختلف اجرا به سر می‌‏برند. در پایان یکسال اخیر شاهد دفاع ۴۹ پایان‏‌نامه ارشد و چهار پایان‏‌نامه دکترا بودیم

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۳۰۰ نفر از دانشجویان رشته‏‌های مختلف برای کارآموزی به مراکز مختلف آموزشی، تحقیقاتی و بنگاه‏‌های اقتصادی معرفی شدند، متذکر شد: اکنون هفت انجمن علمی ویژه دانشجویان در واحد کاشمر فعالیت می‌‏کنند؛ نشریه انجمن علمی حقوق درخشش خوبی در سطح استان و کشور داشته است. گروه‌‏های دانشجویی این دانشگاه در مسابقات مختلف دانشجویی استان و کشور صاحب رتبه‏‌های خوبی شدند. این واحد پذیرای مسابقات سازه ماکارونی استان در خرداد سال جاری بود.


جعفری درباره برنامه‏‌های واحد کاشمر برای هفته پژوهش خاطرنشان کرد: در راستای جذب طرح‌‏های تجاری دانش‌بنیان شاهد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شهرستان خواهیم بود، از پژوهشگران، محققان و مخترعان و مبتکران شهرستان دعوت می‌‏شود تا آثار خود را تا قبل از 20 آذر برای شرکت و عرضه در این نمایشگاه به حوزه معاونت پژوهشی این دانشگاه مستقر در طبقه هم‏کف ساختمان آموزشی تحویل دهند.


وی برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه و انجمن‏‌های علمی دانشجویان، برگزاری ۲۰ مورد سخنرانی علمی و مسابقه ایده بر‌تر درباره رفع مشکلات دانشگاه را از جمله برنامه‏‌های این واحد دانشگاهی در این هفته ذکر کرد و به آنا گفت: در هفته پژوهش شاهد برگزاری کارگاه ساخت سازه ماکارونی و مسابقه مربوط با حضور 20 تیم خواهیم بود. قدردانی از پژوهشگران دانشگاه و شهرستان در دستور کار این هفته قرار دارد. پیگیر برگزاری نشست هم‌اندیشی کارکنان حوزه معاونت پژوهشی و روز بزرگداشت هفته پژوهش نیز هستیم.


جعفری تصریح کرد: تحقیق و پژوهش و ایجاد شرکت‏‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد شاهراه ورود به خودکفایی و استقلال همه جانبه کشور است، امیدوارم با توجه به افزایش رشته‏‌های کار‌شناسی ارشد و طرح‏‏‌های مربوط به راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقاطع عالی، شاهد افزایش کمی و کیفی تولید علم در این دانشگاه باشیم. با گرامیداشت هفته پژوهش، تلاش‌های خستگی ناپذیر تمامی استادان و فرهیختگان این واحد دانشگاهی را ارج نهاده و از همه تلاشگران این عرصه پر زحمت و مملو از خیر و نیکی، تشکر کنیم. باید قدردان زحمات تلاشگران سنگر علم و پژوهشگران این دانشگاه در پیشبرد اهداف متعالی ایران اسلامی باشیم.


وی آمادگی این واحد دانشگاهی برای ارائه انواع خدمات به متقاضیان برگزاری انواع دوره‌‏های آموزشی تخصصی کوتاه مدت و همایش‏‌های مختلف را اعلام کرد و از مسئولان و مدیران خواست تا در طرح‏‌ها و برنامه‏‌های خود بحث مشاوره با مراکز آموزش عالی شهرستان را در راستای تحقیق و پژوهش بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.


جعفری خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم مراکز دانشگاهی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته