دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 09:19
در جمع دانشگاهیان واحد گرمسار؛

حجت‌الاسلام کهساری: الگوی زندگی ما، الگویی باشد که پیامبر و اباعبدالله ترسیم کردند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مسجد امام جعفر صادق(ع) و در جمع استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار تاکید کرد: الگوی زندگی ما الگویی باشد که پیامبر و اباعبدالله ترسیم کردند.
کد خبر : 53682

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام دکتر رضا کهساری با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به بیان ویژگی‌های مختص این امام همام پرداخت و با بیان اینکه امام حسین(ع) در دوران حیات پربرکتش شهادت فرزندانش را دید و پدرش شهید شد، گفت: امام حسین (ع) تنها امامی بود که در میدان جنگ به شهادت رسید و پس از شهادتش سر مبارکش را از بدن جدا کردند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: امام حسین(ع) تنها امامی بود که در دوران حیات دایی شهید شد، عموی شهید و برادر شهید و تنها امامی بود که بر او اسب دواندند و بعد از شهادتش خاندانش را به اسارت بردند و تنها امامی است که اربعین دارد.


وی با بیان اینکه برای هیچ یک از معصومین حتی پیامبر اکرم (ص) زیارت اربعین سفارش نشده است، گفت: امام حسین (ع) تنها امامی است که اربعین دارد و یکی از نشانه‌های مومنین قرائت زیارت اربعین است.


کهساری با بیان اینکه زیارت اربعین، بازخوانی حادثه عاشوراست، تاکید کرد: پس از بازخوانی حادثه عاشورا، انسان تصمیم بگیرد زندگی اش بر اساس الگویی باشد که پیامبر و اباعبدالله (ع) ترسیم کردند.


وی افزود: امام حسین(ع) قیام کرد و جانش را داد تا بندگان را از جهالت نجات بدهد و عقل حاکم شود و روی آوردن به فساد اخلاقی و مالی و نادیده گرفتن احکام الهی از نشانه‌های جهل است و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قیام کرد تا سنت پیامبر و احکام الهی را احیا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته