دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 17:08
کوتاه از واحدهای گناوه، گرمسار، خمینی‌شهر، نی‌ریز، شادگان، اهواز، اسلامشهر، مراغه، بابل، صوفیان، قزوین و سمای شیروان

از نشست تخصصی شعر آیینی تا برپایی مراسم اربعین حسینی

دومین همایش کوهپیمایی دانشجویان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه برگزار شد.
کد خبر : 53680

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دومین همایش کوهپیمایی ویژه دانشجویان پسر و کارکنان مرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه با هدف توسعه ورزشهای همگانی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


ابراهیم عرب زاده مسئول تربیت بدنی واحد گناوه اظهار کرد: به منظور توسعه ورزشهای همگانی و ارتقای سطح ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه، این واحد هرساله اقدام به برگزاری همایش‌های کوهپیمایی ویژه دانشجویان و سایر رقابتهای ورزشی میکند.


در دومین همایش کوهپیمایی که در کوه‌های شهرستان گناوه صورت گرفت بیش از 30نفر از دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه حضور داشتند.


مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان در واحد گرمسار برگزار شد


در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان، مراسم عزاداری با حضور دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.


در این مراسم که دکتر طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، حجت الاسلام دکتر رضا کهساری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند مراسم عزاداری اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان برگزار شد.


در این مراسم که با نوحه خوانی و سینه زنی همراه بود عزاداران حسینی در بلوار اصلی سایت مرکزی به عزاداری و سوگواری پرداختند.


در ادامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام دکتر رضا کهساری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اقامه و قرائت زیارت اربعین در مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.


این مراسم به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی، هیات محبان اهل بیت (ع) و هیات عشاق الحسین (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.


کسب مقام سوم تیم بسیج کارکنان شهدای هسته ای واحد گرمسار در مسابقات دارت شهرستان


در مسابقات دارت پایگاه های بسیج ادارات شهرستان گرمسار، تیم دارت کارکنان شهدای هسته ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به مقام سوم دست یافت.


این دوره از مسابقات که در سالن دارت شهید نوروزی اداره ورزش و جوانان شهرستان گرمسار و به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد بسیجیان پایگاه های بسیج ادارات شهرستان گرمسار و ایوانکی با هم به رقابت پرداختند.


در این مسابقات که به صورت تیم چهار نفره برگزار شد تیم بسیج کارکنان پایگاه شهدای هسته ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، محمد جورابلو، خلیل نصیر، جمشید قباخلو و مهرعلی تبار موفق شدند به جایگاه سوم این مسابقات دست پیدا کنند.


بسیجیان پایگاه بسیج کارکنان شهدای هسته ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در عرصه های فرهنگی، ورزشی، مذهبی و علمی به صورت فعال حاضر هستند.


دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر موفق به کسب رتبه بر‌تر در مسابقات قرآنی شد


در بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر رتبه‌های بر‌تر را از آن خود کردند.


در بیستمین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت داریوش وکیلی دانشجوی کار‌شناسی ارشد مشاوره در رشته پایان نامه علوم اسلامی موفق به کسب رتبه سوم و در بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت مهران لطفی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی در بخش کتبی رشته ترجمه فارسی قرآن کریم مقام اول کشور را در این دوره از مسابقات بدست آورد.


اختتامیه این مسابقات در تبریز برگزار شد و هر سال در رشته های مختلف شعر، داستان نویسی، نقاشی، خوشنویسی، عکس، وبلاگ نویسی، مقاله و پایان نامه جشنواره هنر و ادبیات دینی و مسابقات قرآن و عترت برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در بالا‌ترین سطح در بخش‌های مختلف مسابقات شرکت می‌کنند.


اعزام تیم جودوی دانشجویان واحد نی ریز به مسابقات استانی


تیم جودوی دانشجویان برادر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز جهت شرکت در مسابقات استانی این رشته عازم لامرد شد.


حسن شهسوار، مسعود فکری، اسماعیل پوررحیمی و حسین فداکار در اوزان مختلف به مربیگری علی گرگین و سرپرستی محمود دهقانی پور برای شرکت در مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به لامرد محل برگزاری این مسابقات عازم شدند.


این مسابقات در روزهای چهاردهم تا هفدهم آذر ماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد برگزار می‌شود.


برگزاری مراسم اربعین در واحد شادگان


مراسم اربعین حسینی اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان برگزار شد.


به مناسبت اربعین حسینی مراسمی با حضور سرپرست، معاونان، استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سوگ امام حسین (ع) و یارانش برگزار شد.


حجت الاسلام مهدی معلایی مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد شادگان با توجه به اینکه ما باید امام حسین (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم گفت: باید همیشه با برگزاری مراسم های مختلف در طول سال و نه فقط در ایام محرم همواره یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان را گرامی بداریم و از برکات و آثار آن بزرگوار استفداه کافی و لازم کنیم.


در ادامه مراسم مداحان و نوحه سرایان در غم اباعبدالله الحسین به نوحه سرایی و بیان مصیبت پرداختند.


جواد سیاحی کارشناس دفتر فرهنگ اسلامی واحد شادگان نیز گفت: به مناسبت اربعین حسینی مسابقه ای به نام «عاشورا» در بین کارکنان واحد برگزار شد و به نفرات برتر هدایی اهدا شد.


معرفی برندگان جشنواره هنر، ادبیات دینی و پژوهشی در واحد اهواز


دبیر شورای قرآن و عترت استان خوزستان گفت: در بیستمین دوره از جشنواره هنر، ادبیات دینی و پژوهشی که در تاریخ 28 آبان 94 مراسم اختتامیه آن با حضور دکتر هاشمی و مهندس صادقی به میزبانی تبریز برگزار شد، استان خوزستان از137 اثر منتخب کشوری (75 اثردانشجو،35 اثراستاد،27 اثرکارمند) موفق به کسب دو رتبه اول کشوری (محمود جشیره نژاد دانشجوی بهبهان در رشته سیاه قلم و قدرت الله تاجمیرعالی از اساتید واحد ایذه در رشته خط) و کسب رتبه سوم کشوری در رشته شعر از سوی استاد واحد دزفول محقق شد و البته طاهره پیرهوشیاران از اساتید واحد دزفول در رشته تهذیب شایسته قدردانی شد و در بخش شفاهی که علیرضا سامری دانشجوی واحد اهواز در حفظ کل قرآن موفق به کسب رتبه سوم ملی شد، در این جشنواره مجددا از وی قدردانی بعمل آمد. الهام اسدی دانشجوی واحد باغملک در بخش کتبی رتبه سوم کشوری شدند و به جشنواره ملی راه یافت.


نشست تخصصی شعر آیینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد


معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با همکاری کانون ادبی نسل باران به مناسبت یادمان سومین سالگرد شاعر معاصر زنده یاد استاد خلیل عمرانی؛ نشست تخصصی شعر آیینی را در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار کرد.


معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر به مناسبت یادمان سومین سالگرد شاعر معاصر زنده یاد استاد خلیل عمرانی با همکاری کانون ادبی نسل باران نشست تخصصی شعر آیینی را با حضور جمعی از شاعران آیینی و دوستداران شعر و ادب در این واحد دانشگاهی برگزار کرد.


رضا خوش تراش پسندیده مسئول کانون ادبی نسل باران با قدردانی از مسئولان واحد اسلامشهر در ارج نهادن به مقام شعرای انقلابی همچون استاد خلیل عمرانی«خلیل شعر انقلاب» و همکاری وی در برگزاری این نشست تخصصی از حضور شعرای آئینی همچون عباس کلهر، رضا غلامحسین نژاد، غلامرضا سلیمانی، حمید قاسمی، بهزاد مرتضوی، سید وحید سمنانی، رضا اسماعیلی، منصور میرزایی، سلمان فرج الهی، پیام شمس الدینی، مبین اردستانی و امیرحسین دهناد در نشست تخصصی شعر آیینی خبر داد و از وی قدردانی کرد.


این مراسم که با شعرخوانی هرکدام از شعرای حاضر ادامه یافت؛ با بحث و بررسی در زمینه ادبیات شعر آئینی و انقلاب و بررسی آثار استاد خلیل عمرانی از سوی استادان کلهر، غلامحسین نژاد و اسماعیلی و تجلیل از خانواده استادِ شاعر مرحوم خلیل عمرانی پایان یافت.


تعزیه خوانی ویژه اربعین در مدارس سما شیروان


دانش آموزان مدارس سما شیروان با شرکت در مراسم سوگواری اربعین حسینی که با میزبانی مدیریت مدارس و همکاری معاونت سما شهرستان برگزار شد، به عزاداری سالار شهیدان پرداختند.


در برگزاری این مراسم پس از تلاوت قرآن و سخنرانی مدیران مدارس برای عرض تسلیت، گروههای مختلف تعزیه خوان در دبستان پسرانه و دبیرستان دخترانه، با برتن کردن جامه‌های سبز و سرخ به ترتیب به عنوان نماد سپاهیان و اهل بیت حسین بن علی (ع) و یزدیان، با بازسازی وقایع کربلا، نحوه نبرد، رجز خوانی حضرت عباس (ع) ، بیان موافق و مخالف خوانان اسلام، سوزاندن خیمه‌ها و بازگویی سرنوشت و مشقت بازماندگان کربلا، دانش آموزان را با نقش اثرگذار افراد حاضر در کربلا و بازماندگان آن در سرنوشت اسلام، آشنا ساختند و آنان را به تعمیق بیشتر در این واقعه مهم فرو بردند. در تمامی مدارس علاوه بر عزاداری، گروههای دانش آموزی به نوحه خوانی و سینه زنی جمعی نیز پرداختند.


در این مراسم رئیس و مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان و معاون دانشگاه آزاد اسلامی در امور سما و کارکنان این معاونت همچنین برخی از مسئولان آموزش و پروش، معاونت سما و خبرنگاران سازمان فرهنگ و ارشاد شهرستان حضور داشتند. در پایان مراسم با همکاری معاونت سما از برگزار کنندگان تعزیه قدردانی به عمل آمد .


آغاز مسابقات والیبال دانشجویان خواهر دانشگاه آزاداسلامی استان آذربایجان شرقی در واحد مراغه
مسابقات والیبال خواهران دانشجوی دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به میزبانی واحد مراغه از امروز آغاز شد.


مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: این مسابقات که از امروز شنبه ۱۴ آذرماه در واحد مراغه آغاز شد به مدت ۳ روز و با حضور ۹ تیم برگزار می‌شود.


منصور پاشایی با تشکر از تیم‌های شرکت کننده و مسوولین دانشگاههای آزاد اسلامی استان افزود: واحد‌های دانشگاهی تبریز، مراغه، بناب، ملکان، جلفا، میانه، شبستر و اهر تیم‌های والیبال خواهران دانشجوی واحدهای خودرا به این دوره از مسابقات اعزام کرده‌اند.


پاشایی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم درباره برگزاری شایسته این مسابقات از سوی واحد مراغه صورت گرفته و امیدوار است بازی‌ها با نظم عالی و صمیمیت و نشاط بیشتر برگزار و در این باره لازم است از همکاری صمیمانه اداره ورزش و جوانان شهرستان مراغه و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، اداره کل تربیت بدنی استان و هیئت والیبال شهرستان مراغه قدردانی و تشکر بعمل بیاوریم.


مسئول تربیت بدنی واحد مراغه با تأکید بر استفاده از بهترین داوران استان و شهرستان در این مسابقات گفت: تیم والیبال خواهران دانشجوی واحد مراغه عنوان قهرمانی مسابقات والیبال استان را در سال گذشته و عنوان سومی این مسابقات را در سالهای ۹۰ و ۹۱ در کارنامه خود دارد.


آغاز رقابت قهرمانی بسکتبال دانشجو پسران در واحد بابل


مسابقات بسکتبال پسران دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با حضور 8 تیم از صبح امروز به میزبانی واحد بابل در سالن ورزشی یادگار امام(ره) آغاز شد.


این رقابت‌ها با حضور عبداله نیازآذری مسئول تربیت بدنی استان و سرپرست مسابقات در دو گروه برگزار خواهد شد که در گروه «الف» تیم‌های رامس، قائمشهر، نور و آمل با هم رقابت خواهند کرد.


در گروه «ب» نیز تیم میزبان بابل به همراه تیم‌های چالوس،ساری وتنکابن، چهار تیم دیگر این رقابت‌ها خواهند بود.


آنچه از جامعه دانشجویی و دانشگاه انتظار می‌رود اخلاق و تربیت دینی، تحصیل و تحقیق و پژوهش است


امام‌ جمعه صوفیان به مناسبت ۱۶آذر اظهار کرد:‌ آنچه از جامعه دانشجویی و دانشگاه انتظار می‌رود اخلاق و تربیت دینی، تحصیل وتحقیق و پژوهش است .


حجت الاسلام علی مردانی پور در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت روز دانشجو و قدردانی از حضور دانشگاهیان در عرصه‌های فرهنگی و معنوی شهر صوفیان گفت: آنچه امروز از پیشرفتهای علمی و فناوری هسته ای در کشور شاهد آن هستیم با درایت و تدبیر و حمایت‌های مقام معظم رهبری، مرهون جامعه دانشگاهی هستیم.


وی در ادامه با توجه به مناسبت هفته وقف به اهمیت آن پرداخت و خواستار رفع مشکل چندین ساله زمینهای وقفی صوفیان و پیگیری مسئولان زیربط برای حل این مشکل شد.



اگر جهان قیام کند، بستر آمدن امام زمان (عج) فراهم می شود


به گزارش آنا، به مناسبت اربعین امام حسین (ع) و به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری و معاونت دانشجویی- فرهنگی، همایش پیاده روی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.


در این برنامه معنوی و پرشور که با نوحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت (ع) همراه بود، شرکت کنندگان مسیر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تا تپه ی نورالشهدا را پیاده طی کردند.اقامه نماز ظهر و عصر در پایان مسیر به امامت آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین نیز از ویژگی های این همایش پیاده روی بود.


وی طی سخنان کوتاهی با توجه به عظمت اربعین حسینی (ع) و شکوهمندتر شدن هر ساله ی برنامه های این روز، گفت: امسال بیش از 30 میلیون زائر در گردهمایی بزرگ روز اربعین حضور پیدا کردند، اگر همه ی عالم و اراده ها به کار گرفته شود، نمی توانند چنین صحنه ای خلق کنند.


امام جمعه قزوین ادامه داد: بنیانگذار اربعین خود امام حسین (ع) بودند که در روز عاشورا فرمودند "آیا کسی هست که مرا یاری کند؟" بدون تردید روی سخن حضرت با اهل بیت خود که حضور داشتند و یا دشمنانشان نبوده، بلکه با شهدا و مسلمانان سراسر جهان که برای زنده نگه داشتن مکتب حسینی مقاومت می کنند، بوده است.


عابدینی افزود: امام حسین (ع) باعث شده است که دل ما برای کربلا هوایی شود و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند من به حال زائران امام حسین (ع) غبطه می خورم، دل های ما نیز هوای کربلا کرده است. ایران از خود لیاقت نشان داد و قیام کرد، امام (ره) آمد؛ حال اگر جهان قیام کند، بستر آمدن امام زمان (عج) فراهم می شود.


قرائت زیارت اربعین، قرعه کشی کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس، اهدای جوایز نفیس و توزیع آش نذری از دیگر بخش‌های این همایش بود.


برگزاری همایش ایدز در واحد اهواز


همایشی به همت مرکز مشاوره دانشجویی حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی واحد اهواز به مناسبت روز جهانی ایدز، همایش ایدز در واحد اهواز برگزار شد.


در این همایش که با رویکرد اطلاع رسانی و اگاهی بخشی اقشار مختلف دانشجویان ، کارمندان و اساتید در روند داشتن جامعه ای سالم برگزار شد، از سوی حمیرا رحمانی کارشناس ارشد آموزش مرکز بیماری های رفتاری معاونت بهداشتی درمانی استان در این همایش راجع به نکات مهمی از قبیل اچ آی وی چیست؟ ، سیر بیماری، علائم و روش های تشخیص، دوره قابلیت سرایت، مراحل بیماری، اصولی که در انجام آزمایش باید رعایت شود، روش‌های تشخیص و ....به طور مفصل بحث شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته