دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 08:49

ارائه دومین شکایت از طرح سهمیه‌بندی مهاجران در اروپا

مجارستان اعلام کرد از طرح اتحادیه اروپا برای سهمیه‌بندی پناهجویان بین اعضای این اتحادیه به دادگاه اروپایی شکایت کرده است.
کد خبر : 53670

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «صدای آلمان»، این، دومین شکایت در این زمینه است که به اتحادیه اروپا ارایه می‌شود.


اسلواکی نخستین کشوری بود که روز چهارشنبه شکایت خود را علیه کمیسیون اروپا در زمینه طرح سهمیه‌بندی برای پذیرش اجباری مهاجران، در دیوان دادگستری اروپا مطرح کرد.


کمیسیون اروپا سپتامبر (شهریورماه) پیشنهاد کرد 120 هزار مهاجر به اروپا، بر پایه یک سهمیه‌بندی اجباری بین 28 کشور عضو تقسیم شوند.


این شکایت قانونی از سوی یک عضو اتحادیه دیگر اتحادیه شکاف میان اعضای این نهاد منطقه‌ای را نمایان‌تر کرده است.


به نوشته یورونیوز، در نشست ماه سپتامبر وزیران کشور اروپایی اسلواکی، جمهوری چک، مجارستان و رومانی با سهمیه اجباری پذیرش مهاجران مخالفت کردند اما بیشتر وزیران اتحادیه به این طرح رای مثبت دادند.


در سال جاری میلادی 890 هزار مهاجر خود را به سواحل اروپا رسانده‌اند که چهار برابر شمار پناهجویان در سال گذشته میلادی است.


یورونیوز افزود: مساله مدیریت سیل ورود مهاجران، میان اعضای اتحادیه اروپا شکاف انداخته است.


کشورهای اروپایی که برخی از آنها طی چهار سال گذشته با مداخله در امور کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه آتش جنگ را در آنجا برافروختند، کنون با سیل پناهندگان و فراریان از درگیری و کشمکش روبرویند.


بحران مالی در حوزه پولی یورو نیز طی چند سال گذشته رهبران اتحادیه اروپا را به بازنگری در سیاست‌های اقتصادی خود فراخوانده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته