دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 08:46

پاکستان ۳۰ پناهجوی مستردشده را به اروپا بازگرداند

پاکستان به ۳۰ نفر از 49 پناهجویی که از یونان به این کشور بازگردانده شدند، اجازه خروج از هواپیما نداد و آنان را به یونان بازگرداند.
کد خبر : 53669

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «صدای آلمان»، وزارت کشور پاکستان می‌گوید پاکستانی‌‌بودن این پناهجویان قابل اثبات نبود.


درباره 19 پناهجوی دیگر به طور قطعی معلوم شد شهروند پاکستان‌اند و در فرودگاه اسلام‌آباد به آنان اجازه خروج از هواپیما داده شد.


داده‌های این اتحادیه حاکی از آن است که سال ۲۰۱۴ میلادی از ۲۱ هزار پاکستانی که به طور غیرقانونی در کشورهای این اتحادیه اقامت داشتند، خواسته شد این کشورها را ترک کنند.


به نوشته صدای آلمان، از ماه‌ها پیش دولت پاکستان در برابر پذیرش پناهجویانی که تقاضای آنان در اروپا رد شده است، مقاومت می‌کند.


چند هفته پیش این دولت حتی تهدید کرد قرارداد با اتحادیه اروپا درباره پذیرش چنین پناهجویانی را به حال تعلیق درخواهد آورد.


بر اساس قرارداد سال ۲۰۰۹ میلادی، پاکستان متعهد شد مهاجران غیرقانونی این کشور در اتحادیه اروپا و نیز شهروندان سایر کشورها را که از خاک پاکستان برای پناهجویی راهی اروپا شده‌اند، بپذیرد.


چند ماه پیش گفته شد پاکستان مایل نیست پناهجویانی را بپذیرد که دارای پیوندهای احتمالی با افراط‌گرایان‌اند.


چندی بعد محافل اتحادیه اروپا اعلام کردند اختلاف‌ها با پاکستان حل شده است و این کشور همچنان به قرارداد پایبند می‌ماند.


کشورهای اروپایی که برخی از آنها طی چهار سال گذشته با مداخله در امور کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه آتش جنگ را در آنجا برافروختند، اکنون با سیل پناهندگان و فراریان از درگیری و کشمکش روبرویند.


بحران مالی در حوزه پولی یورو نیز طی چند سال گذشته رهبران اتحادیه اروپا را به بازنگری در سیاست‌های اقتصادی خود فراخوانده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته