دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 08:36
در گفت‌و‌گو با آنا

حسین توکلی: کیانوش رستمی تنها شانس ما برای کسب مدال بود/ هجمه‌ها علیه من مغرضانه است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: قبل از اعزام به مسابقات جهانی آمریکا، بارها اعلام کرده بودم تنها شانس کسب یک مدال را بر روی کاغذ داریم و آن هم مدال کیانوش رستمی بود.
کد خبر : 53654

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی هیوستون آمریکا یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود را داشت و در رتبه پانزدهم جهان قرار گرفت. بعد از مسابقات جهانی هجمه های بسیار زیادی علیه سرمربی این تیم به راه افتاد و بسیاری از منتقدان عملکرد ضعیف کادر فنی را عامل اصلی نتیجه نگرفتن تیم می دانند.


حسین توکلی سرمربی تیم وزنه برداری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا در این باره گفت: «هجمه عجیب و زیادی علیه من در جریان مسابقات در فضای مجازی راه‌ افتاد و دوستان نقد غیرمنصفانه کردند. متاسفانه تیم ملی وزنه‌برداری قبل از اعزام به مسابقات جهانی با بدشانسی بسیار زیادی مواجه شد، سه مهره اصلی تیم که شانس اول ما برای کسب مدال بودند این مسابقات را از دست دادند. به همین دلیل قبل از اعزام این پیش بینی را کرده بودیم که تیم عملکرد خوبی نخواهد داشت.»


وی افزود: «تیم ملی در سال 2002 در مسابقات جهانی لهستان چهار وزنه‌بردار اوتی داشت اما آن زمان به دلیل اینکه حسین رضازاده توانسته بود رکوردزنی کند، عملکرد ضعیف وزنه‌برداران دیگر به چشم نیامد. در حالی که متاسفانه در این مسابقات منتقدان تنها به سه وزنه‌بردار اوتی توجه کردند و در مورد نایب قهرمانی کیانوش رستمی اظهارنظری نکردند.»


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در ادامه خاطرنشان کرد: «از عملکرد بچه‌ها راضی نیستم. البته همه تلاش خود را کردند و هیچ وزنه‌برداری دوست ندارد در مسابقات جهانی حذف شود، اما واقعیت این تیم، همین بود. سه مهره اصلی تیم در این مسابقات حضور نداشتند و دیگر وزنه‌برداران هم به دلیل عملکرد ضعیفشان جایی در تیم ملی نداشتند اما ما مجبور شدیم نفرات رزرو را در ترکیب تیم قرار دهیم.»


توکلی ادامه داد: «بهادر مولایی از نظر آمادگی جسمانی زیر صفر بود و ما توانستیم او را در اردوها کمی آماده کنیم. کیانوش رستمی در سه سال گذشته انگیزه‌ای برای حضور در تیم ملی و مسابقات جهانی نداشت، در این مدت با صحبت‌هایی که با او داشتم این وزنه بردار را متقاعد کردم که به اردوها برگردد و تمریناتش را از سر بگیرد. وضعیت سهراب مرادی هم تا دقایق پایانی برای ما مشخص نبود. در این میان تنها وزنه‌برداری که در طول سال تمریناتش را به صورت مستمر ادامه می‌داد بهداد سلیمی بود که آن هم در روزهای پایانی با مصدومیتی که دچارش شد از ادامه کار باز ماند. بنابراین ما با این شرایط در این مسابقات حضور پیدا کردیم که متاسفانه تمامی این اتفاقات بر روحیه دیگر وزنه‌برداران تاثیر منفی گذاشت و آنها هم نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. ضمن اینکه قبل از اعزام تیم به آمریکا من بارها اعلام کرده بودم تنها شانس کسب یک مدال را بر روی کاغذ داریم؛ آن هم کسب مدال توسط کیانوش رستمی بود و او تنها کسی بود که انتظارات را برآورده کرد.»


سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اینکه منتقدانش می‌گویند 6 ماه زمان برای قهرمانی کافی است، اظهار کرد: «کسانی که معتقدند من در این 6 ماه فرصت کافی برای قهرمانی داشتم نگاه حرفه‌ای ندارند، چرا که این حرف زمانی مورد قبول است که تیم حداقل 50 درصد آمادگی را داشته باشد، نه تیم من که وضعیت وزنه‌بردارانش مشخص نبود. آیا انصاف است مربی که 6 ماه است اضافه شده و سه وزنه‌بردار اصلی خود را در مسابقات جهانی همراه نداشت و با سه جایگزین به این مسابقات رفته این همه مورد انتقاد قرار بگیرد.»


توکلی همچنین در واکنش به ایرادی که به انتخاب وزنه‌ها توسط کادر فنی شده‌ بود، گفت: «من به عنوان سرمربی تیم این اختیار را داشتم که وزنه‌ها را برای وزنه‌بردارانم انتخاب کنم و این موضوع جزو حوزه اختیاراتم بود، اما در این میان با وزنه‌بردار هم در تعامل بودم و اینگونه نبوده که من تنها وزنه‌ها را انتخاب کنم بلکه خود آنها هم نظرانشان را اعلام می‌کردند. ضمن اینکه وزنه‌هایی که برای بچه‌های تیم در مسابقات جهانی انتخاب کردم با توجه به رکوردهای آنان در تمریناتشان انتخاب می‌شد.»


سرمربی تیم ملی در پایان به شرایط فعلی تیم ملی وزنه‌برداری در المپیک ریو اشاره کرد و گفت: «المپیک زودتر از آن چیزی که در تصورمان است فرا می‌رسد و تنها کاری که می‌توانیم در این مدت باقی مانده‌ انجام دهیم این است که دست از انتقادهای مغرضانه برداریم. در شرایط فعلی تیم، همگی باید دست به دست هم بدهیم تا در المپیک شگفتی‌ساز شویم. فدراسیون وزنه برداری از فدراسیون های پرمدال در المپیک ریو خواهد بود اما در این شرایط تنها به همدلی و حمایت از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیاز دارد. قطعا شرایط تیم ملی در آینده بهتر خواهد شد. با وجود سهراب مرادی و بهداد سلیمی در المپیک و همچنین کیانوش رستمی شانس ما برای کسب مدال بسیار بالا خواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته