دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1394 - 12:36

انعکاس باباچاهی در «دری به اتاق مناقشه»

نشر نگاه مجموعه‌ای از گفت‌وگوهای مطبوعاتی علی باباچاهی، شاعر و نظریه‌پرداز سرشناس شعر معاصر، را منتشر کرده است.
کد خبر : 53592

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، کتاب «دری به اتاق مناقشه» که اخیرا از سوی نشر نگاه منتشر شده است،‌در برگیرنده منتخبی از گفت‌وگوهایی است که جراید و مطبوعات طی 37 سال اخیر با علی باباچاهی انجام داده‌اند.


این مجموعه می‌تواند تصویری پیوسته و روشنی از عملکرد این شاعر و همچنین افکار و عقاید ادبی‌اش به دست دهد. به عبارت دیگر علاقه‌مندان می‌توانند با خواندن این کتاب، چکیده‌ای از مسیر شعری این شاعر نام‌آشنا را مرور کنند.


به گفته‌ شاعر، این کتاب ناظر برتمامی تحولات وتغییرات درشعر معاصر پس از انقلاب است و تصویری از تمام جریانهای شعر نو ایران درلابلای این گفت‌وگوها آمده است.



باباچاهی همچنین در باره این کتاب عنوان کرده است: «مصاحبه‌های کتاب «دری به اتاق مناقشه» به‌گونه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند که پیوستگی ساختاری را تا آخر کتاب حفظ کنند. به این معنا که گفت‌وگوها بنا به تاریخ انتشار نیامده و سعی کرده‌ام، مسیر روند تحول و تغییرات را دربرگیرد. به‌طور قطع از منظرهای مختلف این مصاحبه‌ها شبیه به یکدیگر است اما در این کتاب مصاحبه‌هایی درج شده که تمامی جریان‌ها، طرح مباحث، درگیری‌ها، جهش‌ها، ابداع و خلاقیت‌ها، رکودهای موقتی و بحران‌ها به تناوب به میان آمده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته