دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«دختر مسخره» کارگردانی «کاترین کبیر» را بر عهده می‌گیرد

باربرا استرایسند، بازیگر آمریکایی برنده دو جایزه اسکار قرار است درامی تاریخی را درباره ملکه مقتدر قرن هجدهم روسیه کارگردانی کند.
کد خبر : 53587

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، چهارمین فیلم بلند سینمایی به کارگردانی باربرا استرایسند پس از «ینتل»، «شاهزاده امواج» و «آینه دو رو دارد» درامی تاریخی درباره ملکه مقتدر روسیه در قرن هجدهم با عنوان «کاترین کبیر» (Catherine the Great) خواهد بود.


فیلم «کاترین کبیر» درامی است درباره دوران جوانی ملکه کاترین دوم (1796-1729) که به مدت بیش از سی سلل، از 1762 تا 1796 بر روسیه حکم راند و طولانی‌ترین دوران حکمرانی یک زن بر روسیه را رقم زد. او آلمانی‌تبار بود، دختر کریستین آگوست، شاهزاده آنهالت-زربست و همسر تزار پتر سوم که شش ماه پس از امپراتور شدن شوهرش علیه او کودتا کرد و دوران حکومتش عصر طلایی روسیه و دوران قدرت گرفتن این امپراتوری در اروپا بود.


به گزارش ورایتی، فیلمنامه‌ «کاترین کبیر» را کریستینا لورن اندرسن درباره دوران جوانی کاترین نوشته است که در دام ازدواجی اجباری با وارث تاج‌وتخت امپراتوری روسیه به دام افتاده است و وقتی درمی یابد که شوهرش توان حکومت ندارد، جاه‌طلبانه از هوش و نفوذ خود برای تبدیل شدن به «کاترین کبیر» بهره می‌گیرد.


گیل نیتر تهیه‌کننده فیلم‌های نامزد جوایز اسکار «زندگی پای» و «نقطه‌کور» و همچنین «آب برای فیل‌ها» که به زودی «کتاب گورستان» برا اساس رمانی از نیل گیمن و به کارگردانی ران هاوارد را بر پرده خواهد داشت، تهیه‌کننده «کاترین کبیر» است.


باربرا استرایسند متولد 1942 در بروکلین نیویورک خوانند و بازیگر فیلم‌هایی مانند «آنطور که مابودیم» و «تازه چه خبر دکتر جون؟» برنده دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم کلاسیک «دختر مسخره» و بهترین ترانه «ستاره‌ای متولد می‌شود» همچنین در سال 1984 در مقام کارگردان فیلم «ینتل» عنوان اولین زن کارگردان برنده جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص داد. او دو هفته پیش همراه با استیون اسپیلبرگ، گلوریا استفان، ایزاک پرلمن، استیون ساندهایم و جمعی دیگر در میان دریافت‌کنندگان نشان موسوم به «مدال آزادی»، بالاترین نشان دولتی برای شهروندان آمریکایی از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بود.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: باراک اوباما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته